خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم باید نتیجه محور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۱۸۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: خروجی نشست‌های پیشگیری از وقوع جرم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و آنچه از موضوعات جلسات مهمتر است، نتیجه محور بودن تصمیماتی است که اتخاذ می‌شود و این نشست‌ها نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد و باید هدف‌گذاری داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: اصل پیشگیری در تمامی آسیب‌ها و خسارات مادی و معنوی که به جامعه وارد می‌شود، نقشی بسیار موثر دارد و این امر باید در همه ابعاد و به فراخور موضوعات مختلف مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: هرچقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، بدون شک بهتر از اقدامات پس از وقوع و به اصطلاح درمانی است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و نهادها در تحقق اصل پیشگیری وظایفی بر عهده دارند که باید به درستی به آن‌ها عمل کنند تا انتظارات جامعه برآورده شود، زیرا در غیر اینصورت تمامی اقدامات بلااثر خواهد شد و این موجب نارضایتی مردم و زمینه ساز وقوع جرائم، آسیب‌ها و خسارات اجتماعی می‌شود.

دادستان قزوین هم در این باره گفت: کارآمدی و نتیجه محور بودن، رویکرد شورای پیشگیری از وقوع جرم استان است و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها همسو با این رویکرد گام بردارند و صرفاً به حضور در جلسات اکتفا نکنند.

حسین رجبی ادامه داد: تمامی موضوعات حوزه پیشگیری از وقوع جرم به گونه‌ای با احیاء حقوق عامه مرتبط است و به همین خاطر قرارگاه حقوق عامه در دادسرای مرکز استان تشکیل می‌شود، تا موضوعات به صورت میدانی و عملیاتی پیگیری شود.

وی عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان باید در 20 روز آینده چالش‌های حوزه مرتبط را به دادستانی اعلام کنند، تا موضوعات در نشست‌های قرارگاه مطرح و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز