خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

رقم خاکستری بزه‌کاری در فضای مجازی بسیار بالا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۷۸۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: در فضای مجازی با گم‌نامی مواجه هستیم و رقم خاکستری بزه‌کاری در فضای مجازی بسیار بالا است به این معنا که هویت فرد مجرم قابل کشف نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی که صبح امروز در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: در دنیای امروز نقش اینترنت و فضای مجازی بسیار پررنگ است به طوری که بیشتر زمان افراد برای این امر صرف می‌شود و زندگی بدون اینترنت غیرقابل تصور است.  

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: فضای مجازی در کنار فرصت‌هایی که دارد، آسیب‌هایی را هم به همراه دارد و به جهت عدم آگاهی کافی کاربران زمینه برای سوء استفاده فراهم می‌شود و برخی افراد بخش قابل توجهی از زندگی خود را در این فضا از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: جرایم مالی، نشر اکاذیب، جریحه دار کردن عفت عمومی از پرتکرار‌ترین جرایم فضای مجازی هستند.

این مقام قضایی استان افزود: اولین راهبرد دستگاه قضا در مقابله با جرم، برخورد است و دستگاه قضا تعقیب کیفیری بزه‌کاران را انجام می‌دهد که البته تخصصی بودن و دقت و سرعت در پرداختن به پرونده‌ها ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: صرفا با زندان و شلاق و اعمال مجازات نمی‌توان به کاهش جرایم بویژه در فضای مجازی کمک کرد؛ حتی در مواردی شاهد این بودیم که با برخورد مبنی بر مجازات جرایم جدید و نوینی هم شکل گرفته است.

فولیان اظهار کرد: رسیدگی به جرایم فضای مجازی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و باید به پیشگیری و آگاهی بخشی عمومی تمرکز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز