خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

۳۹ برنامه پیشگیری از وقوع جرم در قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۸۲۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: ۳۹ عنوان برنامه پیشگیری از وقوع جرم در استان عملیاتی و اجرا شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، علی فولیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: تمام برنامه‌های پیشگیرانه که سال گذشته در شورای پیشگیری از وقوع جرم مصوب شد، اجرا شد ولی میزان اثربخشی این برنامه ها باید از سوی مرکز اعلام شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین افزود: سال گذشته ۶ نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با ۲۲ دستور جلسه و ۲۸۱ مصوبه با تمرکز بر جرایم اولویت دار در استان قزوین برگزار شد که به ۸۰ درصد از مصوبات آن عمل شده و طرح‌های ابتکاری مثل صیانت از منابع آبی، ممنوعیت زباله گردی کودکان و کودک همسری را در قزوین برای اولین بار اجرا کردیم.

این مقام قضایی استان بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم، امری فراسازمانی و فرادستگاهی و همان اجرای عدالت است و علاج واقعه قبل از وقوع می باشد و از واکنش سرکوب گرایانه که منتهی به شکست شده کارآمدتر است.

وی تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم در کنترل پرونده‌ها و کاهش جرایم نقش دارد و از نظر اقتصادی نیز کم هزینه‌تر از اعمال مجازات است و موجب نظم و آرامش اجتماعی و ارتقای امنیت در جامعه می‌شود.

فولیان اظهار کرد: اصل مشارکت آحاد جامعه، دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مردم و نخبگان در تحقق اصل پیشگیری مهم است و ساختار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز نظارتی و مدیریتی است.

وی گفت: هماهنگی میان دستگاه‌های استان مطلوب است و مدیران به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه واقف هستند تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در با اشاره به جرایم پرتکرار و اولویت دار استان، خاطر نشان کرد: سرقت مستوجب تعزیر، رانندگی بدون پروانه، توهین، ضرب و جرح عمدی، نگهداری مواد مخدر و کلاهبرداری جزو پنج جرم پرتکرار استان قزوین است و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تصرف غیرقانونی منابع ملی، جرایم حوزه منابع آب و تصرف حریم و بستر رودخانه نیز جزو جرایم اولویت دار استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز