خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

برخورد با واحدهای صنفی غیرضرور قزوین در ماه رمضان تشدید شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۸۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: لازم طرح برخورد با هنجار شکنان و روزه خواران تشدید شود، همچنین برخورد و بازدید مستمر از واحدهای صنفی غیرضرور مانند بستنی فروشی‌ها ضرورت دارد و باید وضعیت بستنی فروشی‌ها به طور جدی رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در دومین جلسه پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: لازم است حرمت ماه بزرگ رمضان و حقوق مردم روزه دار حفظ شود؛ چرا که روزه صرفا عبادت فردی نیست و رعایت شئون روزه داری جزء حقوق اجتماعی بوده و باید حفظ شود.  

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: روزه خواری در ملاء عام جرم بوده و طبق قانون برای آن حبس تعریف شده و از این رو باید با هنجارشکنان برخورد شود، ضمن اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر هم در این باره جدی گرفته شود و ضابطان عام و خاص تحت حمایت قضایی قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: مسئولان نباید غفلت کنند و همه باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند و کوتاهی در این حوزه پذیرفتنی نیست.

این مقام قضایی استان افزود: علی رغم ابلاغ طرح همچنان شاهد هنجارشکنی و روزه خواری در اماکن عمومی هستیم و اقدام ملموسی شکل نگرفته است و از این رو جلسه امروز برای پیگیری امور و اقدامات صورت گرفته تشکیل شد.

وی عنوان کرد: استفاده از پایگاه و جایگاه ائمه جمعه و جماعات برای مقابله با روزه خواری در ملاء عام از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز