خبرگزاری کار ایران

تشکل‌های کارگری اسرائیل به مناسبت روز کارگر فراخوان دادند؛

احتمالِ پیوستنِ اتحادیه‌های کارگری اسرائیلی به اتحادیه‌های کارگری فلسطین: برای برگزاری یک تجمع بزرگ آماده می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۸۰۱

تعدادی از احزاب، تشکل‌ها و نهادهای مدنی اسرائیلی؛ از فراخوان تجمع روز کارگر در شهرهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه «جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری» اسرائیل (هداش)، چند اتحادیه صنفی، حزب و تشکل مدنی از جمله تشکل فعالان هداش (جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری) برای روز کارگر و در اعتراض به «نسل کشی» در فلسطین و غزه، فراخوان راهپیمایی دادند. 

اتحادیه کارگری کارگران سرزمین‌های اشغالی «PGFTU»، حزب شیوعی اسرائیل (CPI) و اتحادیه جوانان انقلابی سرزمین‌های اشغالی از این فراخوان در شهرهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین حمایت کردند. 

تظاهرات اول ماه می‌اسرائیلی‌های معترض که معمولا توسط تشکل «هداش» و حزب شیوعی اسرائیل و سایر اتحادیه‌های کارگری مخالف دولت نتانیاهو برگزار می‌شود، مانند هر سال در دو شهر حیفا و ناصره فراخوان داده‌اند. 

در تل آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی نیز همین ائتلاف فراخوان اجتماع و راهپیمایی با مطالبه صلح و آتش بس و رسیدگی به وضعیت اقتصادی کارگران را در دستور کار قرار داده است. اخبار حاکی از آن است که فعالان ترقی‌خواه و ضد جنگ در شهر یافا نیز از این فراخوان حمایت کرده‌اند. 

در بیانیه این ائتلاف آمده است: ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه باوجود مخالفت بخشی از جامعه یهودی با ادامه جنگ، باعث بروز اعتراضات منظم در سراسر جهان منجر شده است. این امکان وجود دارد که شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها در روز اول ماه مه ۲۰۲۴ بیشتر باشد، زیرا اتحادیه‌های کارگری ما ممکن است به فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری فلسطین نیز بپیوندند و با اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی برای برگزاری یک تجمع بزرگ متحد شوند. 

این ائتلاف در بیانیه خود به مناسبت اول ماه مه، نوشته است: از آغاز جنگ، ما هزاران عضو تشکل‌ها به دلایل مختلف با مشکلات اقتصادی، بیکاری ناشی از آسیب دیدن تاسیسات و بحران‌های دیگر دست و پنجه نرم کردیم. علیرغم تلاش‌های ما برای امدادرسانی، با سکوت تکان‌دهنده و بی‌توجهی جنبش کارگری در برخی کشورهای غربی مواجه شدیم. با این حال، ما می‌دانیم که نمونه‌های استثنایی از اتحادیه‌ها و احزاب در سراسر جهان وجود دارند که به وضوح جنگ فعلی که منجر به نسل‌کشی در نوار غزه شده است را محکوم می‌کنند. 

رهبران تشکل‌های فراخوان دهنده در بیانیه‌های خود بر وقوع «فاجعه انسانی» و واژه «نسل کشی» تاکید کردند. 

آنان تاکید کردند: کشتن و ویرانی صلح ایجاد نخواهد کرد. صلح تنها از طریق پذیرش قوانین بین‌المللی و پذیرش حقوق فلسطینیان به دست می‌آید. مردم ما می‌خواهند در صلح زندگی کنند و زندگی را دوست دارند. آنچه ریخته می‌شود آب نیست بلکه خون ماست و آنچه بریده می‌شود شاخه نیست بلکه باقیمانده‌های ماست. سکوت نکنید! بلکه خواستار پایان جنگ باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز