خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قزوین بهتر از افزایش سرمایه در بانک شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۶۴

عضو شورای شهر قزوین گفت: می‌توانیم با رقم افزایش سرمایه در بانک شهر طرح‌های نیمه تمام را در ماه‌های آینده تکمیل کنیم و این گونه سودی که عاید شهر خواهد شد از سهامدار بودن شهرداری در بانک شهر بیشتر است.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری درباره افزایش سهام شهرداری قزوین در بانک شهر گفت: در شرایط کنونی اقتصادی و افزایش نرخ تورم اخذ تسهیلات از بانک بهتر از سپرده گذاشتن و افزایش سهام و سرمایه در بانک است.

این عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه موافق افزایش سرمایه در بانک شهر نیستم، افزود: صرفه و صلاح شهر و شهروندان دراین است که این لایحه به تصویب نرسد و افزایش سرمایه در بانک شهر صورت نگیرد.

وی عنوان کرد: همان روزی هم که قرار بود زمین ۲۰۶ میلیارد تومانی را به جای بدهی به بانک شهر بدهیم، مخالف بودیم، اما برای رهاشدن از بدهکاری بانک شهر موافقت کردیم، با این حال هنوز هم اثرات سوء این کار را تحمل می‌کنیم و هنوز هم هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر قزوین بابت این موضوع راضی نیستند.

اشدری با تاکید بر این نکته که شهر تشنه آبادانی است، خاطر نشان کرد: به دلیل تسویه بدهی‌ها به بانک شهر واگذاری زمین ۲۰۶ میلیارد تومانی و تبدیل آن به سپرده در بانک شهر اشتباه بود و اشتباه دوم ما این است که می‌خواهیم ۵۰۰ میلیاردتومان دیگر در بانک شهر سرمایه‌گذاری کنیم، در حالی که شهر تشنه آبادانی است و به این پول نیاز جدی داریم.

اشدری با اشاره به اینکه زمین 206 میلیاردی شهرداری برای افزایش سرمایه به بانک شهر واگذار شد، تصریح کرد: علی‌رغم این موضوع هنوز افزایش سرمایه اتفاق نیفتاده و شهرداری قزوین مانند یک مشتری عادی برای بانک محسوب می‌شود، پس اصلا به صلاح نیست که دوباره زمین بفروشیم و سرمایه این شهر را تبدیل به سهامی کنیم که برای شهرداری هیچ سودی نداشته است.

وی عنوان کرد: در این شرایط تورم، اینکه شهرداری قزوین برای اخذ تسهیلات و اجرای پروژه‌ها مقروض باشد، منطقی‌تر از این است که دوباره زمین بفروشیم و تبدیل به سهام بانک شهر کنیم.

این عضوشورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اینکه این اموال برای مردم است و هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید پاسخ‌گو باشیم، گفت: نباید خودمان را بدهکار شرایطی کنیم که بعدها نتوانیم به مردم پاسخ‌گو باشیم .

وی همچنین خواستار استفاده از کارشناسان خبره اقتصادی برای شهرداری و شورای شهر قزوین شد و گفت: باید برای جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی و حفاظت از بیت‌المال از کارشناسان ومشاوران زبده اقتصادی بهره گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز