خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین عنوان کرد؛

مدیریت شهری باید برای افزایش سرمایه بانک شهر پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۹۰

فسادستیزی از رویکردهای شورای ششم است

رئیس شورای شهر قزوین گفت: بعد از مصاحبه و توضیحات من درباره افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر، دادگستری برای بررسی موضوع، جلسه برگزار کرد که من، نماینده شهرداری، بازرسی، استانداری و مدیرعامل بانک شهر در آن حضور داشتیم؛ در آنجا پرسیده شد که آیا افزایش سرمایه اتفاق افتاده یا خیر، که همه به اتفاق گفتند، خیر.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست شهردار و رئیس شورای شهر قزوین با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مناسبت روز دانشجو پیش از ظهر امروز در دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

علی فرمانی در این نشست گفت: شورای شهر قزوین در دوره ششم چند رویکرد و سیاست‌گذاری را مدنظر قرار دارد.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: گلایه مردم از نمایندگان خود در پارلمان‌های مختلف این بوده که در زمان انتخابات، شعارها و تفکراتی ارائه می‌کنند که بعد از انتخاب شدن، آن‌ها را در جایی نمی‌بینند

فرمانی ادامه داد: در این دوره در ماه اول، مسایل مختلف رصد شده و چند رویکرد انتخاب شد که مردم محوری از جمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: گوش مردم، دانشجو و مطالبه‌گر از حرف‌هایی مانند اینکه می‌خواهیم این کار را انجام دهیم پر شده است.

فرمانی با اشاره به مردمی شدن شورا شهر افزود: ملاقات‌های مردمی و پاسخ‌گویی به مطالبات مردم در مناطق چهارگانه و مساجد برنامه‌ریزی شد که در این فرآیند، مشکلات رصد شده و به مسئولین ذی‌ربط ارجاع داده شد.

این مسئول ادامه داد: مدیران نواحی از تخصص لازم برخوردار نبودند که این موضوع مد نظر قرار گرفت.

رئیس پارلمان محلی شهر قزوین ادامه داد: شورایاری و استفاده از متنفذین و ظرفیت متخصصان و نخبگان و فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای شهر از دیگر مواردی بود که در راستای مردم محوری انجام شد.

فسادستیزی از رویکردهای شورای ششم است

وی عنوان کرد: تسویه بدهی بانک شهر از اولویت‌های اصلی شورا بود که شهرداری را ملزم به پرداخت آن کرد.

این مسئول ادامه داد: استقرار مدیریت پروژه در شهرداری و مطالبه‌گری، عدالت محوری و فسادستیزی از دیگر رویکردهای شورای ششم است.

تملکات میدان میوه و تره‌بار تقریبا انجام شده است

فرمانی اظهار کرد: در مبارزه با فساد، مجاری فساد شناسایی شد، همچنین هوشمندسازی هم در همین راستا اجرایی شد.

وی به حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا اشاره کرد و گفت: تمام جلسات به غیر از چند جلسه که غیرعلنی است با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر قزوین گفت: تملکات میدان میوه و تره بار در جاده بوئین‌زهرا تقریبا انجام شده، البته هنوز مراحل اجرایی آن آغاز نشده است.

شهرداری باید درباره افزایش سرمایه در بانک شهر پاسخ‌گو باشد

وی عنوان کرد: بانک اطلاعات املاک از سیاست‌های شورا بوده که هنوز رقم نخورده، اجرای این طرح جلوی برخی رانت‌ها را می‌گیرد.

فرمانی ادامه داد: کارشناسان حوزه املاک حتما باید از کانون کارشناسان معرفی شوند.

رئیس پارلمان محلی شهر قزوین بیان کرد: افزایش سهام در بانک شهر هنوز اتفاق نیفتاده، این سوال باید پاسخ داده شود که آیا برای ۲۰۶ میلیاردی که به بانک شهر واگذار شده افزایش سرمایه صورت گرفته است یا خیر؟ همچنین اخذ وام و شکایت از این بانک در راستای احقاق حقوق عامه هنوز انجام نشده است.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری باید نسبت به عملکرد خود برای افزایش سرمایه پاسخگو باشد و این مطلب در صحن شورا و در یک مصاحبه هم بیان شده است.

فرمانی توضیح داد: بعد از مصاحبه و توضیحات من درباره افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر، دادگستری برای بررسی موضوع، جلسه برگزار کرد که من، نماینده شهرداری، بازرسی، استانداری و مدیرعامل بانک شهر در آن حضور داشتیم؛ در آنجا پرسیده شد که آیا افزایش سرمایه اتفاق افتاده یا خیر، که همه به اتفاق گفتند، خیر.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: البته بانک شهر گفت این امر، غیر ارادی بوده؛ ارادی یا غیرارادی ۲۰۶ میلیارد را برای افزایش سرمایه به بانک شهر دادیم و باید افزایش سرمایه صورت گیرد.

شورا در مباحث جامع در کنار شهرداری بوده است

وی بیان کرد: در تعامل با مدیریت شهری و شهرداری باید دو بعد را مد نظر داشت، نخست اینکه شورای شهر اجرایی نیست، سیاست‌گذار و ناظر است و دوم اینکه شهردار هم مسئول اجرای این سیاست‌ها است، شاید برخی بگویند شهرداری که نتواند بیشتر از ۵۰۰  میلیون هزینه کند، دست بسته است.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: لوایحی که به شورا داده می‌شود یکی از جنبه‌های تعامل است، حدود ۶۰۰ لایحه به شهرداری رسیده که صرفا حدود ۱۳ مورد تصویب نشده که میزان حداقلی بوده است؛ درواقع در مباحث کلی و جامع شورا در کنار شهرداری بوده است.

وی عنوان کرد: در اوج اختلافاتی که در سال گذشته داشتیم که منجر به طرح سوال از شهردار شد، لایحه بانک شهر را تصویب کردیم و در ستاره پونک یک مورد رفع معارض وجود داشت که ما در صحن شورا در حال پیگیری بودیم و شهردار هم در تهران.

تعامل بالای شورای ششم با دستگاه‌های مختلف

این مسئول اظهار کرد: شورای شهر با دستگاه‌های مختلف نشست برگزار کرد تا تعامل برقرار شود که نشست با خبرگان رهبری، اداره برق و مکاتبه با نمایندگان مجلس ازجمله این‌ها است.

وی اضافه کرد: شورای شهر حرفش را محکم زده و محکم ایستاده و به مردم هم قول داده که محکم بایستد و برای حل مشکلات از متخصصان کمک می‌گیریم.

فرمانی گفت: شورای شهر برای گردشگری دو پروژه بزرگ را پیگیری می‌کند تا در این راستا قدم مثبتی برداریم.

وی با اشاره به جلسه امروز خود با دانشجویان خاطرنشان کرد: از جلسات هم‌اندیشی استقبال می‌کنیم و امیدواریم به این جلسه ختم نشود و بتوانیم از نظرات مختلف دانشجویان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: برای مهدویت ۲۰ میلیارد بودجه تصویب کرده که هنوز اتفاق خاصی برای آن نیفتاده و امیدواریم شهری بسازیم که شهر امام زمان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز