خبرگزاری کار ایران

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها:

جزایر سه گانه تا ابد متعلق به ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۲۶

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به بیانیه مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه‌ گانه ایران، گفت: وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید با پشتوانه مردم ایران موضع مسلم خود در برابر این ادعا و به جهت پاسداشت خاک این سرزمین را اعلام کند و متذکر شود که کشور ایران در خصوص جزایر سه گانه وارد مذاکره نمی‌شود و این جزایر تا ابد ایرانی خواهند ماند.

به گزارش ایلنا، محمد صادقی با اشاره به بیانیه مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه‌ گانه ایران، گفت: در ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عرب و روسیه در مراکش روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه (۲۰دسامبر ) ادعاهایی بی اساس درباره جزایر سه گانه ایرانی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تکرار شد.

وی افزود: با نگاهی به تاریخ و مطالعه مستندات موجود در خصوص پیشینه این جزایر ایرانی در دوران قاجار و پهلوی پی خواهیم برد که این جزایر جزو لاینفک خاک ایران محسوب می‌شود و مدرک و مستندی برای مالکیت امارات متحده عربی وجود ندارد و جز جدایی ناپذیر سرزمین ایران است.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تاریخ ایران کهن نشان از آن دارد که هیچگاه ایرانیان در دفاع از تمامیت ارضی خود بی تفاوت نبوده‌اند و همیشه با فداکاری‌ و ایثار در دفاع از میهن خویش برخاسته‌اند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید با پشتوانه مردم ایران موضع مسلم خود در برابر این ادعا و به جهت پاسداشت خاک این سرزمین را اعلام کند و متذکر شود که کشور ایران در خصوص جزایر سه گانه وارد مذاکره نمی‌شود و این جزایر تا ابد ایرانی خواهند ماند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رویکرد کشور ایران با همسایگان رعایت همکاری و حسن همجواری است و برای تقویت امنیت منطقه همیشه پیش قدم بوده اما اینگونه ادعاها برای آن ها تبعات خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز