خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده مجلس و تشکل‌های کارگری مازندران؛

درمان تامین اجتماعی مازندران ناکارآمد است/ مسئولان ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۴۱

رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی استان اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عملکرد ضعیف بخش درمان تامین اجتماعی استان مازندران بارها و بارها مورد اعتراض محافل کارگری و بازنشستگان استان قرار گرفته است. آنها می‌گویند: بخش درمان تامین اجتماعی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت کنونی این بخش در استان توانمندی لازم را برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ندارد.

علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس و نماینده ساری) در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا گفت: در مجموع از عملکرد معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در کشور و مدیران بخش درمان استان در یکی دو سال گذشته رضایت نداریم و توقع داشتیم عملکرد این بخش در استان چند صد برابر باشد.

وی درباره کمبود برخی تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی.تی. اسکن در بعضی از بیمارستان های تامین اجتماعی و واکنش مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت: با وجود مجوزهای لازم و تخصیص بودجه از سال ۱۳۹۹ هرگونه توجیهی از سوی مجریان برای عدم تهیه و نصب دستگاه‌های تشخیصی در برخی بیمارستان‌های تامین اجتماعی غیر قابل قبول است.

وی گفت: پیگیری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای تهیه و نصب دستگاه‌های تشخیصی کافی نبوده و لازم است در این باره مسئولان استانی تمهیداتی مناسب اتخاذ نمایند.

ضعف مدیریت درمان استان کاملا" مشهود است

نصرالله دریابیگی (نماینده کارگران استان مازندران) هم به ایلنا گفت: بخش بزرگی از جامعه کارگری و بیش از ۷۵ درصد بازنشستگان استان حداقل بگیرند از این رو به اجبار به مراکز درمانی و بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و متاسفانه خدمات مطلوبی دریافت نمی‌کنند!

این فعال کارگری از تغییرات مدیریتی تامین اجتماعی استان ابراز نارضایتی کرد و گفت: به شخصیت حقیقی مدیریت درمان تامین اجتماعی احترام می‌گذاریم لیکن جایگاه حقوقی ایشان و عملکرد وی به شدت مورد انتقاد است و از مسئولان تامین اجتماعی کشور انتظار داریم به اوضاع نابسامان بخش درمان استان سامان دهند.

دریابیگی گفت: در جمع مسئولان استان و کشوری انتقادات خود را به عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی  مطرح و خواستار اعمال اصلاحاتی شده‌ایم، لیکن بزرگواران توجهی به اعتراضات و انتقادات ما ندارند! 

وی گفت: بخش درمان تامین اجتماعی مازندران ناکارآمد است و تخلفاتی همچون اخذ وجه از بیمه‌شدگان توسط برخی پزشکان صورت می‌گیرد؛ آیا اینگونه موارد خلاف موازین تامین اجتماعی نیستند؟

دریابیگی گفت: ضعف مدیریت درمان استان کاملا" مشهود است و باید اصلاحات مدیریتی در این بخش اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز