خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

سرشماری گونه در حال انقراض هوبره در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۱۰

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین از سرشماری گونه در حال انقراض هوبره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رامین رمضانی، با اعلام این خبر گفت:سرشماری پرنده هوبره در قزوین همزمان با سایر استان‌ها، با حضور ۲۰ مدیر و کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست استان صورت گرفت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین با اشاره به اینکه هوبره برای زیست خود اقلیم‌های بیابانی و نیمه بیابانی کویری با پوشش گیاهی استپی و دارای دارای بوته‌های پراکنده را می‌پسندد، اضافه کرد: هوبره در استان قزوین تنها ۲ زیستگاه دارد که شامل مناطق حفاظت‌ شده الله‌آباد و بوئین‌زهرا است.

رمضانی با بیان اینکه در سرشماری صورت گرفته تعداد هوبره‌های شناسایی شده کمتر از ۵۰ قطعه پرنده است، اظهار کرد: وجود این تعداد هوبره جای امیدواری دارد، چرا که تعداد این گونه حمایت شده، نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گفته این مسئول، شکار بی‌رویه این پرنده کمیاب و همچنین تخریب زیستگاه‌های آن به عنوان ۲ عامل مهم در کاهش جمعیت این گونه پرنده بوده و باعث شده تا هوبره در سطح بین‌المللی جزو گونه‌های آسیب‌پذیر قرار گیرد.

در بعضی از اقوام، شکار این پرنده به غلط یک افتخار محسوب می‌شود تا جایی که رقابت برای به دام انداختن این گونه را نیز متاسفانه افزایش داده و سرنوشت انقراض را برای آن رقم زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز