خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان اعلام کرد:

۵۲ درصد از گونه‌های جانوری کشور در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۵۳

استان سمنان با وجود دشت‌ها و کویرهای دیدنی و نیز تنوع زئومورفولوژیکی، اقلیمی و زیستی بالا توان محیط زیستی منحصر به فرد دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: این استان ۵۲ درصد گونه‌های جانوری کشور را در خود جای داده است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تنوع زیستی افزود: استان سمنان با وجود دشت‌ها و کویرهای دیدنی و نیز تنوع زئومورفولوژیکی، اقلیمی و زیستی بالا توان محیط زیستی منحصر به فرد دارد.

عباسعلی دامنگیر گفت: سمنان با داشتن بیش از دو میلیون و ۹۱ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت معادل قریب یک چهارم وسعت این استان، یک ششم از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را تحت پوشش دارد.

دامنگیر تصریح کرد: استان سمنان با بیش از ۲۵ دشت و کویر معروف، ۵۰ گونه از ۱۶۴ گونه پستاندار ایران و متجاوز از ۱۶۰ گونه پرنده و بیش از ۴۰ گونه خزنده، شش گونه دوزیست و چندین گونه از ماهیان، حدود ۵۲ درصد گونه‌های جانوری کشور را دارا است. وی گفت: استان سمنان با بیش از ۶۹۷ گونه گیاهی شامل ۱۲۰ گونه گیاهی دارویی، ۲۳ درصد گونه‌های گیاهی کشور را به خود اختصاص داده است.

دامنگیر خاطرنشان کرد: ظرفیت استان سمنان موجب شده است تا وظیفه خطیری در این استان بر عهده داشته باشیم تا ارتباط مناسب بین اهداف حفاظتی سازمان و تامین معیشت جوامع محلی فراهم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: سازماندهی و بهره گیری مناسب از توان سایر علاقه مندان به محیط زیست نظیر سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و یا سایر گروه‌ها نظیر شکارچیان و طبیعت گردان می‌تواند شرایط مطلوبی را برای حفاظت از محیط زیست و توسعه مشارکت مردم در این امر ایفا نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز