خبرگزاری کار ایران

در مراسم سالروز تصویب قانون کار مطرح شد؛

نمایندگان درباره مسایل کارگری با کارگران مشورت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۵۶

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین گفت: برخی نمایندگان استانی با نمایندگان کارگری در استان‌های خود جلسه تخصصی برگزار نمی‌کنند و بدون شناخت موضوعات کارگری؛ برای آنها تصمیم‌گیری و برخی مصوبات را تصویب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم سال‌روز تصویب قانون کار، صبح امروز با حضور کارگران، بازنشستگان، نمایندگان تشکل‌های کارگری استان و تعدادی از مسئولان در تالار شهر الوند برگزار شد.

عزیزالله اسدی در این مراسم گفت: ۹۳ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر در استان داریم که بیشتر آن‌ها در قزوین و البرز بوده و ۶۰ درصد آن‌ها حداقل‌بگیر هستند.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین ادامه داد: سفره بازنشستگان گسترده است، نمی‌توان در خانه را بست تا عروس و داماد و نوه به میهمانی نیایند. زندگی بازنشستگان با حقوقی که دارند نمی‌چرخد.

وی ادامه داد: ۳۶۰ فقره بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در استان داریم که خواستار ارائه تسهیلات مناسب برای آن‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در قزوین در صف دریافت وام ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی قرار دارند.

اسدی اظهار کرد: خواستار این هستیم همسان‌سازی مانند بازنشستگان کشوری و لشگری اجرایی شود، ما شرایط خوبی نداریم، مدیران استان پاک‌دست هستند اما اختیارات آن‌ها محدود است.

وی اضافه کرد: برای راه‌اندازی درمانگاه در دو نقطه استان بارها پیگیری شده و باید شهرداری‌ها همکاری داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین اظهار کرد: در استان درمان تعطیل است، من سی سال حق بیمه دادم اما مجبور به خرید بیمه تکمیلی هستم، هیچ بیمه‌ای هم حاضر به قرارداد با ما نیست و هنوز قرارداد منعقد نشده، چراکه ۱۰۰ درصد افزایش قیمت مطرح شده است. 

وی بیان کرد: پزشکان اغلب تامین اجتماعی را قبول ندارند و به بخش خصوصی ارجاع می‌دهند، بخش خصوصی هم تامین اجتماعی را قبول ندارد و باید سهم آن را خودم پرداخت کنم و بعد از چند ماه دریافت کنم که منطقی نیست.

وی ادامه داد: مسئولین اگر قبول مسئولیت کردند باید به وظایف خود عمل کنند. اگر مسئولی کار نکند و یا نمایندگان حمایت نداشته باشند، تشکل‌ها باید خودشان وارد عمل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز