خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه زند؛

نخستین کنفرانس ملی "مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت" در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۱۰

رئیس دانشگاه زند شیراز، از برگزاری نخستین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت به میزبانی این دانشگاه در ۲۶ و ٢٧ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم حسینی امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه نگاه به ایجاد بستر و شرایط لازم برای ارتقای سلامت روحی و جسمانی جامعه، مهمترین هدف از برگزاری این کنفرانس است،افزود: بهترین راهکار برای رسیدن به ارتقای سلامت جسمانی بیان آثار فعالیت بدنی با ورزش برای آحاد جامعه است.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای بیان اهمیت ورزش در بعد سلامت جامعه، برگزاری چنین کنفرانس‌هایی است.

رئیس دانشگاه زند شیراز با بیان اینکه این کنفرانس با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه تربیت بدنی برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این کنفرانس، دانشگاههای تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شیراز،  دانشگاه شهید چمران و ... کرده‌اند.

فعالیت‌های بدنی به عنوان طب جانبی و مکمل 

دبیر علمی کنفرانس ملی "مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت" نیز بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ما این است که در زمینه‌های علمی، اطلاعات نوین در اختیار مردم قرار دهیم.

اسکندر رحیمی با تصریح بر اینکه از فعالیت‌های بدنی امروز به عنوان طب جانبی و مکمل نام برده می‌‌شود، گفت: از آنجا که مشخص شده که این فعالیت‌ها در درمان بیماری‌های غیرواگیر همانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، برخی از سرطان‌ها، چاقی و ...بسیار موثر است، لذا وظیفه داریم که اطلاعات نوین را در اختیار جامعه قرار دهیم و به همین دلیل اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی "مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت" شد.

١٧٠ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد

هما شیخانی شاهین، دبیر اجرایی این کنفرانس نیز فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی، روانشناسی ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و بیو مکانیک ورزشی را از مهمترین محورهای این کنفرانس ذکر و خاطرنشان کرد: ١٧٠ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که پس از داوری، ١٠٠ مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و پوستر پذیرفته شدند.

وی یادآور شد: در حاشیه این کنفرانس نیز کارگاه های تحقق سلامتی و تندرستی با تاکید بر ویژگی‌های فیزیکی بدن و بهره گیری از قوانین فیزیکی، تغذیه ورزشی و اصول تمرین در تناسب اندام و کاهش وزن برگزار می‌شود.

شیوا صدیقی، معاون دانشگاه زند شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: از اساتید نخبه سراسر کشور برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: از دستگاه های اجرایی سراسر کشور نیز به منظور حمایت از این رویداد دعوت شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز