خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

حدود 300 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۲۳

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری اظهار کرد: در سال گذشته تعداد پرونده‌های رسیدگی شده حدود 300 هزار مورد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در نخسین روز سفر خود به استان قزوین پس از ملاقات عمومی، در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری در نتیجه اقدامات مختلف ازجمله برگزاری نشست با دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌ها، شاهد کاهش 3 درصدی پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری بودیم.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور ادامه داد: برگزاری نشست‌ها با دستگاه‌های مختلف به رفع ابهام در اجرای احکام دیوان کمک می‌کند؛ همچنین دستگاه‌ها به انجام تکالیف قانونی خود ملزم شده‌اند؛ که این موارد به کاهش پرونده‌های ورودی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: باتوجه به فقدان شفافیت در قوانین، شاهد تنوع برداشت‌ها از قانون هستیم و همین باعث شده در اجرای احکام قضایی هم ابهام‌هایی داشته باشیم.

این مقام عالی قضایی کشور با اشاره به اینکه اطاله در پرداخت حقوق مردم از دغدغه‌های ما است، گفت: برخی احکام صادره که پس از سال‌ها اجرایی نشده مربوط به معوقات کارکنان دولتی است که درصورت تامین اعتبار باید پرداخت شود، البته اگر درصورت وجود منابع پرداخت نشود طبق قانون از حساب دستگاه قابل کسر است.

وی ادامه داد: پرداخت مبالغ هنگفت هم به افزایش اعتبار دستگاه‌ها وابسته است؛ در هر صورت دیوان برای پایان دادن به این پرونده‌ها جلسه‌های متعددی با برگزار می‌کند.

مظفری با تاکید بر ضرورت اتقان در آرای صادره گفت: در راستای اتقان پرونده‌ها و اینکه تعداد بالای آن‌ها خللی در رسیدگی ایجاد نکند؛ اجازه تاسیس 15 شعبه جدید از رئیس قوه قضاییه اخذ شده که تاکنون 6 شعبه آغاز به‌کار کرده است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان کرد: در ابتدا تبدیل وضعیت 15 هزار نفر از ایثارگران و فرزندان آن‌ها پیش‌بینی شده بود که این میزان با پیگیری‌های دیوان عدالت اداری به 150 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تسریع دسترسی مردم به دیوان ملاقات‌های عمومی در سطح استان‌ها پیش‌بینی شده و انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز