خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه در قزوین:

پذیرفته شدگان مرکز وکلای قزوین به ۱۷۰ نفر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۵۰۹

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان قزوین گفت: در آخرین دوره قبل از قانون تسهیل ۹۲ نفر ورودی داشتیم که این بعد از قانون تسهیل پذیرش وکلای ما به ۱۷۰ نفر رسید و متناسب با تراز نمرات ممکن است در دوره‌های مختلف کمتر یا بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد نویسنده در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: مرکز وکلا تلاش دارد تا با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد به عنوان همیار دستگاه قضا پرونده‌های ورودی را کاهش دهد و سامانه ۱۲۹ هم مشاوره رایگان حقوقی را ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر در استان قزوین ۸۰۰ وکیل و تعدادی کارآموز در مرکز وکلا مشغول به فعالیت هستند که ۴۵ درصد آن‌ها بانوان هستند.

وی عنوان کرد: درکنار فعالیت وکلای تسخیری و معاضدتی، مشاوره‌های حقوقی رایگان هم در ۲۴ مسجد استان انجام می‌شود که در سال گذشته ۲۲ هزار مشاوره رایگان ارائه شد و برای ۱۵۰ پرونده وکیل معاضدتی و تسخیری داشتیم.

این مسئول درباره استقلال مرکز وکلا گفت: استقلال وکلا در مرکز وکلا هم مانند کانون وکلا وجود دارد و موردی نداریم که در عرصه صنفی، اجتماعی و سیاسی کانون‌های وکلا موضع گیری کرده باشند اما مرکز وکلا به جهت عدم استقلال محافظه کارانه‌تر عمل کرده باشد و هم تراز در کانون وکلا پیگیر موضوعات دفاع از حقوق مردم هستیم و این کار اصلی ما است.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین عنوان کرد: یکی از ایراداتی که به قانون تسهیل داریم این است که وکالت کسب و کار نیست، با اینکه در ازای کار انجام شده حق الوکاله دریافت می‌شود اما هدف اصلی ما احقاق عدالت در کنار دستگاه قضا است.

وی بیان کرد: جدایی کانون و مرکز وکلا فقط آفت دارد و برنامه‌هایی در دست بررسی است که این دو نهاد در آینده در هم ادغام شوند و اگر مقاومت‌های بی ثمر، بیهوده و آسیب‌زا را از جانب برخی همکاران نداشته باشیم حرکت به سوی ادغام درست و حفظ استقلال هر دو گروه خواهد بود.

نویسنده اظهار کرد: در اتفاقات اخیر برای تعدادی از وکلا که بیشتر وکلای کانون بودند مشکلات قضایی ایجاد شد که با عفو رهبری مشکلشان مرتفع شد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز