خبرگزاری کار ایران

بررسی ثبت تاریخ شفاهی قوه قضاییه با همکاری کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۸۶۴

«معاونت فرهنگی در دستگاه قضا بر اساس نگرش اصلاح فرهنگ عامه در بعد حقوقی، قانون مداری، رعایت حقوق شهروندی و حق طلبی شکل گرفته است که این هدف با همکاری سایر نهادها محقق خواهد شد.»

معاون فرهنگ عمومی قوه قضاییه و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، راه های اصلاح و ارتقاء فرهنگ حقوقی با استفاده از ظرفیت های طرفین و همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن حاجی باباییان در این دیدار با با بیان این که رسالت اصلی معاونت فرهنگی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و جامعه در جهت کاهش جرم و بزه است، اظهار داشت: معاونت فرهنگی در دستگاه قضا بر اساس نگرش اصلاح فرهنگ عامه در بعد حقوقی، قانون مداری، رعایت حقوق شهروندی و حق طلبی شکل گرفته است که این هدف با همکاری سایر نهادها محقق خواهد شد.

وی وقوع بسیاری از تخلفات را ناشی از ناآگاهی مردم به حقوق و تکالیف خود دانست و گفت: با تعامل و ایجاد بسترهای لازم و استفاده از ظرفیت سایر سازمان ها، برای حاکمیت قانون و کاهش جرم و بزه در جامعه تلاش می کنیم.

معاون فرهنگ عمومی تاکید کرد بحثفرهنگ عمومی جزیره ای و گسسته نیست بلکه فرهنگ سازی حقوقی نیاز به همکاری سایرقوا و نهادهای جامعه با دستگاه قضایی دارد.

رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب برای همکاری، تدوین تاریخ شفاهی قوه قضاییه را یکی از اولویت های ضروری برای استفاده محققان عنوان کرد و گفت: این مجموعه می تواند خاطرات، عملکرد و ساختار دستگاه قضا را در دوره های تاریخی مختلف به تصویر بکشد و علاوه بر این که اثری ماندگار و منبعی مستند برای محققان می شود، می تواند بسیاری از ناگفته ها و تجربیات نخبگان قضا را ثبت و ضبط کند.

وی اضافه کرد کتابخانه ملی امکانات ضبط و نیروی متخصص برای ثبت تاریخ شفاهی را در اختیار دارد و با استفاده از تجربیات مشابه، می تواند این فضا را مهیا کند.

صالحی امیری، برگزاری تور فرهنگی برای قضات و مدیران قوه قضاییه، برگزاری همایش مشترک در خصوص سیر تطور قوه قضاییه به روایت اسناد و بررسی منابع قضایی در دوره های تاریخی بعد از اسلام را از جمله زمینه های مشترک همکاری برشمرد و افزود: یکی از مشکلات، بی اطلاعی سازمان ها از ظرفیت های یکدیگر است. با برگزاری نشست های مشترک فرهنگی می توان به تبادل اطلاعات و تقویت رابطه قوه قضاییه و دولت پرداخت.

وی اهدای کتاب به واحدهای ستادی و سازمان های تابعه قوه قضاییه و تجهیز نرم افزاری کتابخانه های داخلی بر اساس نظام نوین کتابداری و ارائه خدمات دیجیتالی را از دیگر امکانات کتابخانه ملی برای این همکاری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز