خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان خبر داد؛

ممنوعیت فروش مرغ فله‌ای در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۶۵

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: همشهریان ازخرید گوشت قرمز چرخ کرده از قبل آماده شده و فیله مرغ به صورت فله یا با بسته‌بندی فاقد برچسب بهداشتی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، عباس شاه میرزایی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از۶۵ پرونده برای مراکز فروش مرغ و فرآورده‌های پروتئینی تشکیل شده است تاکید کرد: بر اساس قانون عرضه مرغ به شکل قطعه‌بندی، فیله و طعم دار شده (زعفرانی) بصورت فله‌ای ممنوع است.

وی افزود: عرضه قطعات مرغ بصورت فله تنها در فروشگاه‌های دارای پروانه بهداشتی با حضور دامپزشک مسئول فنی بهداشتی مجاز است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان تصریح کرد:تعدادی از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ایی در کاشان با اخذ پروانه، مرغ را  به شکل فله ای عرضه  می‌کنند و سایر واحد‌های صنفی تنها مجاز به فروش مرغ بسته بندی دارای تاریخ تولید و انقضا هستند. 

 شاه میرزایی خاطرنشان کرد: قطعه‌بندی مرغ در مغازه ممنوع است، چرا که بدلیل افزایش بار میکروبی، سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر افتاده و تاکنون یک هزار و ۸۰۰کیلو فرآورده دامی غیر مجاز امحا شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از پرونده های قضایی  مربوط به واحد‌های عرضه اجناس پروتئینی مثل مرغ است است  یادآور شد: این واحد های متخلف صنفی پس از طی شدن  تاریخ مصرف مرغ آن را به صورت فله و با شروع نشانه های فساد شدن آن را به شکل طعم دار بنام زعفرانی به مردم عرضه می‌کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان در پایان گفت: برخی از سوپر مارکت‌ها برخلاف تذکرات دامپزشکی اقدام به قطعه بندی مرغ می‌کنند و  شهروندان می‌توانند مورد احتمالی را با شماره گیری ۱۵۱۲ گزارش کنند.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز