خبرگزاری کار ایران

رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۸۹

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از مهمترین اقدامات پیش‌بینی شده برای دهه حماسه ایران اسلامی می‌توان به فضاسازی شهری با بهره‌گیری از ابیات شاهنامه در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی و همچنین «رویداد بزرگ حکیم توس» در آرامگاه فردوسی حکیم اشاره داشت.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف اسماعیل‌‎زاده با اشاره به پیش رو بودن دهه حماسه ایران اسلامی و پاسداشت حکیم سخن، ابوالقاسم فردوسی، اظهار کرد: به همین مناسبت، اقدامات مختلفی از ۲۴ اردیبهشت‌ ماه لغایت ۳ خردادماه پیش‌‎بینی شده است.

وی گفت: از مهمترین این اقدامات می‌توان به فضاسازی شهری با بهره‌گیری از ابیات شاهنامه در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی و همچنین «رویداد بزرگ حکیم توس» در آرامگاه فردوسی حکیم اشاره داشت.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه در این رویداد، نگاه محتوایی به شاهنامه خواهیم داشت، افزود: علاوه بر این، یک نمایش نیز همراه با سرود و نقالی، با حضور هنرمندان مختلف و شعرخوانی نیز پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند با ارسال عدد ۸ به سرشماره ۱۰۰۰۱۰۸، لینک ثبت‌نام را دریافت کنند.

اسماعیل‌زاده گفت: در کنار پاسداشت و گرامیداشت شاهنامه سعی کرده‌ایم اشاره‌ای به رشادت‌ها و دستاوردهای ملت ایران که توام با ایثارگری‌های بسیار بوده را با ابیاتی از حکیم فردوسی داشته باشیم.

وی افزود: از جمله اشعار استفاده شده می‌توان به «بیا تا جهان را به بد نسپریم/ به کوشش همه دست نیکی بریم»، « نخوانند بر ما کسی آفرین/ چو ویران بود بوم ایران زمین»، «چو ایران نباشد، تن من مباد/ در این بوم و بر، زنده یک تن مباد» و ... اشاره داشت.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه در روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه به دلیل همزمانی با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، ویژه برنامه‌ای در توس نخواهیم داشت، تصریح کرد: سعی ما بر این بوده از این رویداد در جهت تقویت اعتماد به نفس و اتحاد و انسجام ملی بهره ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز