خبرگزاری کار ایران

۷۰ هزار گل در بوستان جلوخان فردوسی کاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۶۸

مدیر بوستان جلوخان آرامگاه فردوسی گفت: همزمان با برگزاری رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس»، مراسم مرثیه خوانی و شاهنامه خوانی در کنار یادمان های خطه توس همچون رستم و اسفندیار برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی حسن زاده در حاشیه رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» در محل آرامگاه فردوسی اظهار کرد: به مناسبت دهه ادب و حماسه از ۲۴ اردیبهشت تا ۳ مردادماه رویداد فرهنگی هنری حکیم توس در محل آرامگاه فردوسی همراه با سلسله برنامه هایی در کنار آن برپا شد.

وی ادامه داد: در کنار ویژه برنامه حکیم توس و در  دهه ادب و حماسه، باز پیرایی مسیر جلوخان و فضای سبز این مسیر همراه با بهبود وضعیت چشم انداز پارک در جلو خان آرامگاه فردوسی انجام شد.

مدیر بوستان جلوخان آرامگاه فردوسی با اشاره به راه‌اندازی آبنماها در مسیر جلوخان و نظافت های ویژه در این دهه عنوان کرد: در این ایام با اتوبوس گردشگری مسیر جلوخان به سمت هارونیه پوشش داده شد تا شهروندان و زائران با این خطه بیشتر آشنا شوند؛ همچنین برای مسیر ورودی دو ون ویژه ناتوانان فعال شد.

حسن زاده تصریح کرد: در کنار ویژه برنامه حکیم توس، مراسم مرثیه خوانی و شاهنامه خوانی در کنار یادمان های دائمی خطه توس انجام شد.

وی افزود: در این مراسمات، یکسری توضیحات در خصوص حکیم ابوالقاسم فردوسی و در قالب داستان های شاهنامه به مدعوین از جمله کودکان و نوجوانان ارائه شد.

مدیر بوستان جلوخان آرامگاه فردوسی عنوان کرد: حدود ۷۰ هزار گل تابستانه در فلاور باکس های مسیر جلوخان در این ایام کاشته شد تا به فضا آرایی این مسیر کمک ویژه ای شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز