خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید در دیم زار‌های لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۳۴

رئیس جهاد کشاورزی لرستان: پیش بینی می کنیم امسال تولید در دیم زار‌های استان ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایلنا ، سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش داشتیم که امسال به ۳۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال تولید در دیم زار‌های استان ۳۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یابد.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیم زار‌ها با هدف ارتقاء بهره وری و افزایش عملکرد در واحد سطح با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان انجام شده است.

مجید طائف رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در لرستان هم گفت: این طرح برای سومین بار در کشور و دومین بار در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد کشوری برای اجرای این طرح چهار میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار است ، اظهار داشت : اصلاح الگوی کشت، رعایت تناوب زراعی، توسعه کشاورزی حفاظتی، افزایش ضریب مکانیزاسیون، توجه به میزان مصرف بذر در هکتار و استفاده از ارقام جدید از محور‌های اصلی اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در لرستان از تامین نهاده‌های کشاورزی شامل سم، کود و آمینواسید‌ها و همچنین تامین ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: تعهد استان ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است که ۲۳۴ دستگاه را تهیه و به کشاورزان تحویل دادیم.

در لرستان حدود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که ۸۰ درصد آن‌ها دیم است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز