خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

در زمینه کشت قراردادی لرستان در رتبه سوم کشور قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۷۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این استان در زمینه کشت قراردادی رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.

سید عماد شاهرخی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه، الگوی کشت یعنی ما چه چیزی، چه زمانی، چه مقدار و کجا بکاریم؟ اظهار داشت: می‌خواهیم کاری کنیم که کشاورز ما از این به بعد دغدغه فروش محصول را نداشته باشد.

شاهرخی با اشاره به این‌که در الگوی کشت در سطح کلان استان‌ها را تقسیم کردند براساس میزان نیازی که در استان‌ها و کشور به محصولات وجود دارد محصولات را تقسیم کردند، یکی از ابزار تحقق آن کشت قراردادی است، بیان کرد: یعنی ما با کشاورز قرارداد ببندیم، سم، کود، بذر و بیمه آن‌را انجام دهیم، اقدامات کارشناسی خودمان را در خدمت کشاورز بگذاریم د  پایان که محصول را تحویل داد هزینه خدمات ارائه شده را کسر کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  گفت: امسال کاری که وزیر جهاد کشاورزی می‌خواست این اقدام را براساس ضوابط بودجه سال ۱۴۰۱ شروع کند که براساس برآوردی که شد ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز اجرایی طرح بود که به دلایلی توسط دولت محقق نشد لذا با توجه به منابع داخلی وزارت ما فقط گندم آبی را برای کشت قراردادی تحت پوشش قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این زمینه ۵۰ درصد کود فسفاته و پوتاسه را سازمان متقبل شده و برای هر تن ۱۰۰ هزار تومان در هنگام حمل به کشاورز می‌دهیم و بیمه محصولات کشاورزی را با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌دهیم و آن ۸۰ درصد را نیز زمانی که کشاورز محصول را تحویل داد با توجه به قراردادی که با صندوق بیمه داریم از او دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در استان تا امروز با ۷۵۰۰ نفر قرارداد بستیم و از ۴۶ هزار هکتاری که سهم ما بوده بالای ۳۵ هزار هکتار یعنی بیش از ۷۰ درصد قرارداد بستیم که در کشور رتبه سوم را در کشت قراردادی کسب کردیم.

وی افزود: در بحث توزیع کود تا ۷۰ درصد توزیع سهمیه کود به صورت مشترک با یکی دیگر از استان‌ها در رتبه اول کشور هستیم..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز