خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی شهردار خبر داد؛

تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رای قلع قطعی در محدوده شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۴۸

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رای قلع قطعی در محدوده شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین عبدالله زاده در این خصوص اظهار کرد: برابر ابلاغیه شماره ۱۶۲۰۹ مورخ ۴ اردیبهشت ماه سال جاری وزیر کشور به استانداران ، ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا قبل از پایان سال ۱٤۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها طرح و منجر به صدور رأی قطعی قلع شده، تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته بر خلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده و دارای رای قلع از کمیسیون ماده صد باشد و شرایط لازم از جمله عدم داشتن رای قلع به‌دلیل پیش آمدگی یا تجاوز به معبر و املاک مجاور را داشته باشد و شهرداری آن مستحدثات را از نظر اصول سه گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید کند؛ در صورت پرداخت حقوقات شهرداری توسط مالک امکان پاسخگویی به ملک توسط شهرداری فراهم شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع، پس از تایید و با رعایت شرایط فوق، به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد که مالک موظف هست به‌صورت کامل و نقدی صد درصدی مبلغ عوارض و جریمه را تا تاریخ ۳۰ آذرماه سال جاری پرداخت نماید؛ درغیر این صورت مجددا به حکم اولیه باز خواهد گشت.

عبدااله زاده بیان کرد : پس از واریز عوارض نقدی به حساب شهرداری‌ها، حکم قلع و قمع صادر شده توسط کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداریها، کان لم یکن تلقی می گردد، ضمنا واریز عوارض و جرائم فوق در این بند مشمول هیچگونه تخفیفاتی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز