خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اعمال قانون حدود ۸ هزار خودروی دودزا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۲۱

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از شناسایی و اعمال قانون ۷ هزار و ۹۵۵ خودروی دودزا در مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد پذیرا با بیان این خبر افزود: بیش از ۸۰ درصد این خودرو‌های آلاینده نسبت به رفع نقص اقدام کرده‌اند. پرونده خودرو‌هایی نیز که نسبت به رفع نقص اقدام نکرده باشند پس از دریافت ۲ بار اخطار، در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مطرح و در نهایت پرونده قضایی و توقیف پلاک آن‌ها صادر می‌شود.

پذیرا با بیان اینکه بر طبق "سیاهه" آلودگی هوا در مشهد، ۳۳.۱ درصد آلودگی هوای این کلانشهر سهم خودرو‌های شخصی است، افزود: از این رو موضوع شناسایی و برخورد با خودرو‌های دودزا با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: هم اینک هشت تیم مشترک شهرداری مشهد و پلیس راهور در قالب گشت‌های آلاینده‌های زیست محیطی نسبت به پایش و برخورد با خودرو‌های آلاینده در سطح شهر مشهد اقدام می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در سطح کلانشهر مشهد رفت و آمد دارند و خودرو‌های دودزا تا هشت برابر خودرو‌های دارای استاندارد و تجهیزات پالایش دود خروجی از اگزوز، در محیط شهری آلودگی هوا ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز