خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مطرح کرد؛

جمع آوری بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن خاک و نخاله به صورت روزانه در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۹۷

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از جمع آوری بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن خاک ونخاله ساختمانی در مشهد به صورت روزانه خبر داد.

​به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه روز افزون مشهد و افزایش حجم عملیات های عمرانی در این کلانشهر  باعث شده تا حجم قابل توجهی خاک و نخاله در سطح شهر تولید شود که مدیریت آن و تلاش برای کاهش میزان آن، یکی از اولویت های مدیریت شهری است.

 وی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تاکنون، روزانه بیش از ۱۲۷۰۰ تن خاک و نخاله در شهر مشهد جمع آوری شود که این حجم نسبت به تولید روزانه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نجفی افزود: در حال حاضر ۲۶ درصد از خاک و نخاله تولیدی در شهر مشهد به صورت مکانیزه  و با استفاده از ۲۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه و بیش از ۳۵۰۰ باکس مخصوص حمل خاک و نخاله و ۷۴ درصد دیگر نیز به صورت غیر مکانیزه جمع آوری می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خاک و ضایعات ساختمانی رها شده در شهرها و حاشیه آنها خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست و سلامت شهروندان در پی دارد که می‌تواند باعث بروز بیماری سالک و مشکلات ریوی برای شهروندان شود که علاوه بر آن سبب نازیبایی منظر شهر و بعضا بروز سانحه می شود.

نجفی افزود: اکیپ های ویژه ای در خصوص نظارت بر تخلیه غیر مجاز وجود دارد که بطور شبانه روزی اقدام به گشت زنی می کند که در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد و برابر ضوابط جریمه و یا به دادگاه معرفی می شود.

 معاون شهردار مشهد در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می شود، در هنگام عملیات تعمیرات و ساخت وساز، از باکس و خودروی حمل خاک و نخاله استفاده کنند و در  صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با شماره تماس ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز