خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد؛

تخفیف شهرداری شیراز برای متقاضیان اخذ پروانه‌های ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۰۲

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: شهروندانی که قصد احداث بنا دارند هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام و عوارض شهرداری را پرداخت تا به تعرفه عوارضی سال جدید مواجه نشوند و مبلغ کمتری را نسبت به سال آینده جهت اخذ پروانه ساختمانی پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، محمود صفایی گفت: براساس قانون درآمدهای پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی در سال آینده قوانین جدیدی، اجرایی خواهد شد.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز؛ در قانون جدید درآمدهای پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نحوه اخذ عوارض ساختمان‌های سطح شهر مشخص‌شده و روش محاسبه عوارض در ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به امسال کاملاً تغییر خواهد کرد و فرمول‌های جدید در خصوص عوارض صدور پروانه ساختمانی تدوین و تصویب‌شده است.

وی بیان کرد: شهروندانی که قصد احداث بنا دارند هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام و عوارض شهرداری را پرداخت تا به تعرفه عوارضی سال جدید مواجه نشوند و مبلغ کمتری را نسبت به سال آینده جهت اخذ پروانه ساختمانی پرداخت کنند.

صفایی عنوان کرد: در لایحه درآمدهای پایدار عوارضی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی، تکالیفی سخت‌گیرانه برای شهرداری‌ها مشخص شده و شهرداری‌ها، ملزم به رعایت کامل قوانین و ضوابط در طرح‌های تفصیلی شده و دست شهرداری‌ها در نحوه صدور پروانه ساختمانی کاملاً بسته‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به تثبیت ضوابط شهرسازی به شهرداری شیراز ابلاغ‌شده که کلیه دستورالعمل‌ها و قوانین جدید را بر روی سیستم شهرسازی بارگذاری و سیستم را بسته و عملاً در نحوه صدور پروانه ساختمانی هیچ‌گونه دخل و تصرفی نداشته و با این قوانین ابلاغی مواردی مانند سطح اشغال، تراکم و تعداد واحد در یک چهارچوب قانونی غیرقابل تغییر و ارفاق بسته می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس همین قوانین مراحل صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲ به‌صورت دومرحله‌ای می‌شود و شرایط نسبت به امسال کاملاً تغییر خواهد کرد.

صفایی گفت: به کسانی که قصد احداث بنا دارند توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام و موافقت اصولی خود را با توجه به اعتبار سه‌ساله اخذ کرده تا مشمول تعرفه جدید شهرداری در سال جدید نشوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تصریح کرد: به شهروندان با توجه به تخفیف‌هایی که تا پایان سال در این خصوص وجود دارد، توصیه می‌شود که به مناطق یازده‌گانه مراجعه و نسبت به اخذ صدور پروانه و موافقت اصولی خود با نرخ امسال اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز