خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

مبارزه با آفت ملخ در بیش از چهار هزار هکتار از مزارع قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۴۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی از مزارع کشاورزی این شهرستان در سطح چهار هزار و ۳۰۰ هکتار انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید صالحی با اعلام این خبر گفت: عملیات مبارزه و کانون کوبی با آفت ملخ مراکشی از اوایل فروردین ماه سال جاری در اراضی پایش شده در روستاهای جکرود، خاکینه، کوربلاغ شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی از آفات عمومی مهم است و هر ساله عملیات مبارزه با این آفت جهت جلوگیری از خسارت به مزارع و باغ‌های در منطقه طارم سفلی انجام می‌شود، اظهار داشت: در این راستا از اوایل اسفند سال ۱۴۰۱ پایش نقاط کانونی و آلوده انجام شد.

صالحی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کلی این آفت در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به عنوان کانون این آفت در استان قزوین تحت کنترل و پایش است و علاوه بر محلول پاشی در صورت نیاز قبل از ورود این آفت به مرحله بلوغ و پروازی عملیات مبارزه با طعمه مسموم پاشی انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول، برای مبارزه تاکنون ۲۸۰ لیتر سم تکنیکال مالاتیون مخصوص ULV و ۲۰۵۷ لیتر سم دلتامترین مصرف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: تیم‌های شبکه پایش، مراقبت، دیده بانی و مبارزه مرکز طارم سفلی با حمایت و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نقش مهمی در کنترل و مبارزه با این آفت در بخش طارم سفلی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز