خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

دو هزار هکتار چغندرقند در قزوین کشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۱۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت ۲ هزار هکتار چغندر تا سال ۱۴۰۳ در مزارع این استان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایلنا، علی راه انجام روز سه شنبه در بررسی وضعیت کشت چغندرقند که در کارخانه قند استان قزوین برگزار شد، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و توسعه کشت چغندرقند تا ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ قطعا تمام نیاز کارخانجات قند استان را تامین خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته ۵۶۶ هکتار چغندر قند در مزارع استان کشت شد و فقط ۲۶ هزار تن محصول تحویل کارخانه قند شده است، درحالی که با برنامه‌ریزی جدید کشت این محصول استراتژیک به دهه طلایی ۸۰ باز می شود.

وی بیان کرد: در برنامه ریزی جدید با اصلاح الگوی کشت و بکارگیری از کشاورزی قراردادی که تفاهم نامه آن نیز به امضا رسید، بخشی از کشت سبزی و صیفی به چغندرقند اختصاص می‌یابد.

این مسئول بر افزایش عملکرد تولید در واحد سطح اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های فنی، استفاده از بذر و ماشین آلات و پرداخت ریالی به موقع کشاورزان برنامه افزایش عملکرد در واحد سطح را آغاز کرده‌ایم تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و تعیین یک سند آمایشی در حوزه کشت چغندرقند از برنامه‌های مهم در سال زراعی آینده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز