خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

223 داروخانه کشاورزی در قزوین دارای مجوز هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۹۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۲۳ داروخانه کشاورزی در سطح شهرستان‌های این استان فعالیت دارند که البته متاسفانه تعدادی فروشگاه‌های غیرمجاز نیز اقدام به فروش سموم می‌کنند که باید شناسایی و نظارت شوند.

به گزارش ایلنا، علی راه‌انجام گفت: به طور متوسط در دنیا ۴ میلیون تن انواع و اقسام آفت کش‌ها مصرف می‌شود که در کشور ایران بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تن و در استان قزوین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن است که متوسط ۶۰ تا ۶۵ درصد مصرف دنیا است که به مراتب محصولات سالمتری نیز تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: عوامل خسارتزای گیاهی ۳۵ تا ۴۰ درصد از تولیدات محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که این سازمان روش مدیریت تلفیقی را در برنامه کار خود دارد که با این روش از همه ابزارها برای کنترل عوامل خسارتزا استفاده می‌شود که در نهایت عوامل کنترل کننده مواد شیمایی است.

وی با بیان اینکه زمانی باید از آفت کش‌ها در مزارع استفاده شود که به آستانه زیان اقتصادی محصول رسیده باشد، افزود:‌ آفت کش‌ها مهمترین و اساسی‌ترین نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند که اگر اصولی مصرف شوند مورد حمایت هستند.

این مسئول ادامه داد: پیش بینی تدارک سموم (حشره کش‌ها، قارچ کش‌ها و علف کش‌ها) برای سال زراعی جاری در استان قزوین ۹۷۱ تن است و کیفی سازی سموم تولیدی و مصرف بهینه آن در مزارع کشاورزی ضروری است و مصرف بهینه سموم می‌تواند کشاورزی را متحول کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز