خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان:

کاشت حلزون برای هفت مددجوی قزوینی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۵۹

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: در یک سال گذشته ۴۲۰ میلیون ریال کمک هزینه برای کاشت حلزون شنوایی به 7 مددجوی تحت پوشش استان پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، راحله جاتن گفت: بهترین سن برای انجام کاشت حلزون تا ۲ سالگی بوده و در نهایت تا سن 3 سالگی نیز دوران طلایی جهت انجام این عمل است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سازمان بهزیستی از بدو تولد، کودکان را مورد غربالگری قرار می‌دهد و در تمامی بیمارستان‌های استان نیز این مهم انجام می‌شود تصریح کرد: بهزیستی استان سال گذشته ۷۹۰ میلیون ریال کمک هزینه برای تعمیر قطعات کاشت حلزون به ۴۱ مددجوی تحت پوشش خود پرداخت کرد و برای امسال نیز یک میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

به گفته وی، کمک هزینه کاشت حلزون براساس دستورالعمل‌ها برای هر فرد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال و کمک هزینه برای تعمیر قطعات کاشت آن نیز تا سقف ۸۰ میلیون ریال تخصیص می‌یابد.

وی عنوان کرد: تعداد معلولان شنوایی در استان قزوین 5 هزار و ۳۹۳ نفر است و کاشت حلزون، استفاده از یک وسیله کوچک الکترونیکی است که می‌تواند برای فردی که دچار کم شنوایی شدید یا ناشنوایی کامل است، حس شنیدن صدا را ایجاد کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: کودکان و بزرگسالانی که از کم شنوایی یا ناشنوایی کامل رنج می‌برند، می‌توانند دستگاه کاشت حلزون را دریافت کنند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی پیگیر کاشت حلزون برای کودکان زیر ۶ سال به صورت رایگان است و در حال حاضر نیز عمل کاشت آن رایگان بوده و خانوادهایی که کودکان آن‌ها کاندیدای کاشت حلزون هستند هیچ هزینه‌ای را برای این کار پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز