خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

قیمت مرغ در قزوین پس از ماه رمضان کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۳۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود قیمت مرغ پس از ماه مبارک رمضان با توجه به وضعیت جوجه ریزی کاهشی باشد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی با اشاره به تولید مرغ در استان گفت: روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ تن مصرف گوشت مرغ گرم در استان داریم و مازاد آن  تولید به خارج از استان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه ۱۵ را داریم و تلاش کرده‌ایم با افزایش تولید  جلوی افزایش قیمت گرفته شود؛ البته گاهی به علت کاهش جوجه ریزی در سایر استان‌ها در تولید در استان تاثیرگذار بوده و باعث می‌شود مرغ به استان دیگر ارسال شود.

وی عنوان کرد: قیمت مرغ در استان قزوین نسبت به کشور متوسط و حتی پایین‌تر از سایر استان‌ها است.

این مسئول بیان کرد: در بازار شب عید امسال بیش از ۱۶۵ تن مرغ منجمد و ۴۵ تن گوشت منجمد توزیع شد؛ در حال حاضر به میزان کافی مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده و بطور متوسط روزانه ۱۰ تن توزیع می‌شود و در صورت وجود مرغ گرم مرغ منجمد توزیع نخواهد شد.

عطایی گفت: نظارت بر کالاها بیش از ۷۰ درصد بصورت هوشمند انجام می‌شود و طرحی در دست اجرا داریم که در این طرح در مرغداری نیز تعداد مرغ و کشتارگاه و توزیع کننده  در یک سامانه هوشمند رصد خواهد شد.

وی بیان کرد: قطعه کردن مرغ را محدود و به واحدهای تولید ابلاغ کرده‌ایم، قطعه بندی در فقط کشتارگاه و  به میزان بسیار محدود انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی کاهش پیدا کرده اما این به معنی کاهش تولید نیست؛ ضمن اینکه جوجه ریزی هر دوره ما حدودا دو میلیون قطعه است که در طول سال یکسان بوده و کاهشی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز