خبرگزاری کار ایران

در یزد صورت گرفت؛

سرمایه گذاری ۴ میلیون دلاری کارخانه ساخت ممبران اسمز معکوس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۷۱

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران گفت: نخستین کارخانه ساخت ممبران اسمز معکوس کشور با مشارکت بنیاد جهانی انرژی و بخش خصوصی سرمایه گذاری ۴ میلیون دلاری در مهریز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، هادی هزارخانی در بازدید از برخی طرح‌های دانش بنیان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکرد‌های بنیاد جهانی انرژی در کشور، ورود دانش تکنولوژی‌های جدید است اظهار داشت: یکی از تکنولوژی‌های بسیار مهم روز دنیا در حوزه تصفیه آب، اسمز معکوس یا RO است که با هماهنگی بنیاد جهانی انرژی، دانش این تکنولوژی و فناوری به کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه این مکانیسم آب را تا سطح مولکولی تمیز می‌کند و برای آشامیدن، پخت و پز و سایر کاربرد‌ها قابل استفاده است گفت: امروزه ضرورت استقلال و تولید بومی کالا‌های استراتژیک و اساسی همچون فیلتر‌های غشاء اسمز معکوس بر کسی پوشیده نیست.

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران با بیان اینکه در سالیان گذشته ابر پروژه‌های زیادی در حوزه نمک‌زدایی آب دریا در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان به منظور تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی تعریف و اجرا شده خاطرنشان کرد: در حال حاضر به واردات این محصول به کشور بسیار سخت و گران است و برخی محصولات وارد شده موجود هم از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب بدون این محصول عملا بی استفاده است تاکید کرد: با تولید میزان مورد نیاز ممبران اسمز معکوس در داخل کشور آن هم با به روزترین تکنولوژی جهانی و بالاترین کیفیت ممکن، زمینه جلب اطمینان خاطر مسئولان نسبت به تولید این محصول فراهم شده و پروژه‌های انتقال آب در کشور با جدیت امکان انجام دارند.

هزارخانی گفت: در حال حاضر با انتقال این دانش به کشور، واحد تولید ممبران‌های اسمز معکوس در استان یزد، توان تولید سالانه ۲۰ هزار ممبران آب دریا و ۲۰ هزار ممبران آب شور را در فاز اول خود دارد.

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران با بیان اینکه این واحد تولیدی با حمایت بنیاد جهانی انرژی و با مشارکت بخش در حال احداث است، خاطرنشان کرد: آغاز فرآیند انتقال تکنولوژی فروردین ماه ۱۴۰۱ بوده و تا به امروز احداث این کارخانه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه شده و طبق برنامه زمان‌بندی محصولات این کارخانه از دی ماه امسال وارد بازار می‌شود.

هزارخانی از جمله صنایع عمده مصرف کننده این تکنولوژی را شامل صنایع نفت و گاز، پالایشگاهی و پتروشیمی، صنایع تولید مس و فولاد و ذوب‌آهن، صنایع تولید فرآورده‌های دارویی و شیمیایی، معادن، صنایع تولید مواد غذایی و نوشیدنی، نیروگاه‌های تولید برق و شرکت‌های آب منطقه‌ای و روستایی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز