خبرگزاری کار ایران

مدیر ستاد دیه استان یزد:

آزادی 11 محکوم مالی از ابتدای محرم/آزادی 64 محکوم مالی از ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۳۳

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از مشارکت بی نظیر مردم دارالعباده در پویش هر هیئت آزادی یک زندانی و آزادی 11 محکوم مالی از ابتدای محرم تا کنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد؛ سید مسعود عظیمی در گفت و گویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون مبلغی قریب به 800 میلیون تومان از سوی مردم دارالعباده جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع شده است اظهار داشت: این رقم در مقایسه با ماه محرم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و پویش "هر هیات آزادی یک زندانی"تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

وی با قدردانی از دستگاه های همراه در این زمینه و برخی شرکت های صنعتی فولادسازی گفت: در سال جاری با تبلیغات مجازی و فضا سازی شهری شاهد مشارکت چشم گیر عزاداران حسینی و همشهریان عزیز در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم که نشان میدهد، لقب حسینیه ایران برازنده این استان است.

کمک اقشار مختلف مردم و آیین نخل آزادی

عظیمی ادامه داد: در کنار کمک هیئت های عزاداری شاهد کمک از سوی صنعتگران بودیم و در بسیاری از موارد افراد نذورات خود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص می دهند که این خود نشان از اعتقاد و اعتماد مردم به این ستاد مردمی است.

وی تصریح کرد: یکی از زیباترین اقداماتی که برای سال اول در استان یزد صورت گرفت، اجرای گلریزان حسینی تحت عنوان "نخل آزادی" بود که در روز عاشورا قبل از مراسم نخل برداری صورت گرفت و در کمتر از 10 دقیقه مبلغ 30 میلیون تومان مانده بدهی یک مددجو فراهم و آیین با شکوه نخل برداری بعد از انجام این گلریزان برپاشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد در ادامه افزود: بدهی این 11 مددجو مبلغ 80 میلیارد و840 میلیون ریال بود که مبلغ 68 میلیارد و 410 میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 12 میلیارد و 430 میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 11 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد 7 مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد 1 مددجو محکوم نفقه ، تعداد 3 مددجو محکوم پرداخت مهریه بودند .

عظیمی افزود: از این تعداد آزادی تعداد 2 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد 9 مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد 3 مددجو زن و  8 مددجو مرد بودند .

آزادی 64 محکوم مالی یزدی از ابتدای سال جاری تا کنون

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 64 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود باز گشتند افزود: برای آزادی این 64 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان مبلغ 517 میلیارد و 155 میلیون ریال نیاز بود که مبلغ 449 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان از شکات پرونده ها گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ 67 میلیارد و 555 میلیون ریال زمینه آزادی این تعداد محکوم مالی از زندان فراهم گردید.

عظیمی ادامه داد: از این تعداد زندانی آزاد شده تعداد 40 محکوم مربوط به بدهی های مالی، تعداد 13 محکوم مربوط بهرداخت مهریه، تعداد 10 محکوم مربوط به پرداخت نفقه و 1 محکوم نیز مربوط به بدهی پرداخت دیه حادثه کارگاهی بود.

وی گفت: از این تعداد محکوم تعداد 9 پرونده با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی از ستاد دیه استان آزاد گردیده و تعداد 55 مورد نیز با پرداخت کمک از ستاد دیه از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد 7 مددجو زن و تعداد 57 نفر مرد بودند.

این مقام مسئول در پایان گفت:  ستاد دیه یک موسسه خیریه غیرتجاری و غیرانتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین میتوانند کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به حساب های ستاد دیه استان یزد می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی 3231-0000-6070-6277  و  شماره حساب 0108888888002 بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #1133*6655*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند .

عظیمی یادآور شد: شماره تلفن 36298200 روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز