خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از یزد؛

روند افزایشی آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد/ رعایت پروتکل ها شاید وقتی دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۶۳

روند افزایشی آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد پرشتاب شده و رعایت پروتکل‌ها به خصوص در ادارات و بانک ها به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، تداوم کرونا در سه سال گذشته و شیوع آن به مردم آموخت که باید همزیستی با این ویروس داشته باشند و مراودات اجتماعی را دنبال کنند اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری در این میان نکته بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

عدم استقبال از تزریق دز سوم به بعد توسط مردم نیز به یکی از نکات منفی در مواجه با این تهدید بوده و هنوز هستند افرادی که حتی دز دوم و سوم را نیز تزریق نکرده اند.

هر چند نظارت بر رعایت شیوه نامه‌ها و برخورد با افراد خاطی یکی از مصوبات ستاد کرونا در استان بوده است اما در عمل رعایت این نکته به فراموشی سپرده شده و در مقابل مردم نیز با الگو برداری از این وضعیت بر شیوع کرونا دامن زده‌اند.

استفاده از ماسک و کرونا این روزها در حالی از سوی اکثر مردم شوخی گرفته شده که به مرور کرونا در خانه‌ها در حال رخنه کردن است و افراد بیشتری از جامعه را درگیر می‌کند بطوریکه عملاً شاهد ابتلاء در خانواده‌های مختلف هستیم.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در حال حاضر بیش از ۲۵۰  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

افزایش پذیرش روزانه بیماران در یزد

علیرضا اسلامی؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به ایلنا گفت: از این تعداد، ۵۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند و در شبانه روز گذشته، ۵۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، بافق، مهریز و یزد در وضعیت نارنجی، شهرستان اشکذر در وضعیت زرد و شهرستان‌های خاتم، مروست، میبد و بهاباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها شاهد شیوع زیاد کرونا حتی در کودکان هستیم اظهار داشت: گرچه از نگاه مردم، سویه جدید کرونا سبک بوده و درگیری کمتری ایجاد می کند اما بعضاً افرادی نیز مشاهده می‌شود که درگیری بالایی دارند.

وی از افزایش مراجعات به مراکز درمانی خبر داد و عنوان کرد: ابتلای کودکان نیز افزایش یافته و شاهد مراجعه زیاد خانواده‌ها هستیم که با علائم سرفه خشک، تب، بدن درد و بی قراری و تنگی نفس مراجعه می‌کنند.

اسلامی اضافه کرد: کودکان ناقلان فعال کرونا به سالمندان هستند و این تجربه را در موج‌های قبلی هم تجربه کرده‌ایم اما مردم متأسفانه در زمان درگیری با کرونا نیز از ماسک استفاده نمی ‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در مقابل بیماری و هزینه های درمان آن، کمترین هزینه را دارد و رعایت فاصله گذاری هم هیچ تعارضی با فعالیت‌های اجتماعی ندارد اما متأسفانه عادی انگاری در جامعه پدیدار شده و مردم تمایلی به استفاده از ماسک و رعایت دستور العمل ها ندارند.

تزریق واکسن و البته استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نکات مهمی است که می‌تواند استان را از موج هفتم کرونا عبور دهد و با کاهش این موج، در مهرماه مدارس و دانشگاه ها را تحت تاثیر خود نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز