خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۰۲

نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند که همزمان با پنجاهمین سالگرد تشکیل پنل توفان‌های گرمسیری سازمان جهانی هواشناسی به مدت دو روز با شعار «هشدار سریع برای همه» توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و سازمان هواشناسی کشورمان در محل پژوهشگاه در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، متن بیانیه پایانی «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» به شرح زیر است:

«این کنفرانس در راستای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس پنل توفان‌های گرمسیری شمال اقیانوس هند (PTC) و با شعار «هشدار سریع برای همه»، در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۴٠۲ با حضور کارشناسان و محققان سازمان‌های هواشناسی کشورهای عضو، دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی و منطقه‌ای و سازمان‌های مرتبط دریایی به صورت برخط و حضوری، توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و با حمایت سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

طی این دو روز موضوعات مختلفی در ارتباط با مدل‌سازی، پایش و پیش‌بینی توفان‌های گرمسیری ارائه شدند و بر این اساس، شرکت‌کنندگان و برگزار کنندگان این کنفرانس بر لزوم پیگیری موارد زیر تاکید کردند:

۱. لزوم ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و هم‌افزایی توانمندی‌های کشورهای منطقه، ظرفیت‌سازی، اطلاع‌رسانی و بالا بردن سطح آگاهی جوامع با هدف کاهش اثرات مخرب توفان‌های گرمسیری.

۲. لزوم توسعه و تجهیز شبکه پایش هواشناسی دریایی در سواحل جنوب کشور با تاکید بر سواحل مکران به رادار، بویه و ایستگاه‌های سنجش دریایی و پرسنل متخصص. 

۳. حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه‌های هواشناسی دریایی و اقیانوس‌شناسی فیزیکی و ماهواره‌ای

۴. اختصاص امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شامل پردازشگرهای فوق سریع و پایگاه داده‌ای.

۵. فراهم کردن ابزار و زیرساخت‌های لازم به‌منظور ارائه خدمات مناسب برای کاربران ساحلی و دریایی (پیش‌بینی تاثیرمحور).

۶. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف ظرفیت‌سازی و بومی‌سازی ابزارها و فناوری‌های نوین پایش و پیش‌آگاهی توفان‌های گرمسیری. 

۷. برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطوح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه توسعه دانش  و ظرفیت‌سازی لازم برای بخش تحقیقاتی و اجرایی. 

۸. تحلیل و پیش‌آگاهی تغییر اقلیم در سواحل جنوبی و بررسی اثرات اقتصادی اجتماعی وقوع توفان‌های گرمسیری بر توسعه اقتصادی دریامحور سواحل جنوب کشور و ارائه راهکارهای مناسب برای لحاظ کردن این اثرات در برنامه ریزی کلان کشور.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز