خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس پنل توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۶۶۴

رئیس مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی در ایران گفت: «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» برای تبادل تجربیات در زمینه پیش‌بینی و پایش توفان‌ها در منطقه شمال اقیانوس هند و همچنین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس این پنل در ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ساویز صحت در «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری این کنفرانس توسط جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که در نهایت با موافقت نهادهای بین‌المللی تصمیم‌گیر در این حوزه، این کنفرانس با مشارکت سازمان هواشناسی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و سازمان جهانی هواشناسی برگزار شد.

وی افزود: سازمان جهانی هواشناسی و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه به صورت مشترک یک نهاد منطقه‌ای را در سال ۱۹۷۲ تاسیس کردند که هدف اصلی آن در میان‌مدت ارتقای سامانه‌های هشدارسریع و همچنین کاهش اثرات توفان‌های حاره‌ای در مناطق تحت تاثیر است.

رئیس مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی در ایران ادامه داد: این نهاد بین‌المللی در طول سال‌های فعالیت خود موفقیت خوبی کسب کرده و توانسته است در حوزه توفان‌های گرمسیری اقدامات موثری انجام دهد.

صحت ادامه داد: توفان‌های حاره‌ای به سبب اثرات آن بر بخشی از سواحل جنوب کشور برای ایران مهم است؛ به‌طوری‌که یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس تبادل تجربیات در زمینه پیش‌بینی این توفان‌ها است.

 وی با اشاره به ارائه اطلاعات علمی مفید از سوی مقامات مراکز هواشناسی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، گفت: اطلاعات ارائه‌شده مورد استقبال و تحسین حاضران در کنفرانس قرار گرفت. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، رئیس مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی در ایران در پایان گفت: این کنفرانس با تلاش‌های ارزنده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و همچنین رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ایران برگزار شد. 

گفتنی است، «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» با همت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و سازمان هواشناسی کشورمان و با همکاری سازمان جهانی هواشناسی در روزهای دوشنبه ۱۷ مهرماه و سه‌شنبه ۱۸ مهرماه همزمان با پنجاهمین سالگرد تشکیل پنل توفان‌های گرمسیری سازمان جهانی هواشناسی در تهران برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز