خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش‌بینی بارش اولین برف پاییزی در کشور/ احتمال وقوع بارش‌های شدید در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۷۹

سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی بارش اولین برف پاییزی در کشور طی هفته جاری از بارش‌های سنگین باران در برخی مناطق از جمله گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا ظهر روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و در نوار شمالی کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اوایل دوشنبه‌شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. روز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران، وزش باد گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

در این روز برای سواحل دریای خزر وزش باد شمالی، ابرناکی همراه با بارش و کاهش دما روی می‌دهد، همچنین در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدید خواهد بود و در ارتفاعات اردبیل بارش برف دور از انتظار نیست.

چروز هارشنبه بارش‌ها در سواحل شمالی ادامه دارد و در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد و رگبار باران روی می‌دهد، ضمن این‌که بعدازظهر وزش باد در شمال شرق و شرق افزایش می‌یابد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، آسمان شهر تهران امروز،‌ فردا و روز دوشنبه ابری تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت طی این سه روز به‌ترتیب ۲۴، ۲۵ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز