خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تداوم کاهش شدید دما و وقوع بارندگی در برخی مناطق کشور/ بارش برف در محورهای کوهستانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۲۲

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تدوام کاهش شدید دما و بارش باران و تگرگ در برخی مناطق کشور و همچنین احتمال وقوع برف و کولاک در محورهای کوهستانی نوار شمالی و شمال غرب کشور خبر داد.

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز شنبه ۱۲ فروردین توضیح داد: امروز سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: امروز همچنین در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و در استان‌های شمال غرب و دامنه‌های جنوبی کشور کاهش شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما خواهیم بود. از فردا این کاهش دما به تدریج به مناطق شرقی کشور نفوذ می‌کند و از صبح یکشنبه شاهد کاهش دما از ۵ تا ۷ درجه در شمال شرق و شرق کشور خواهیم بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در روز یکشنبه ۱۳ فروردین برای ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و استان‌های شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه این بارش‌ها در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. روز سه‌شنبه نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیائیان تاکید کرد: کاهش دما طی امروز باعث می‌شود که بارش‌ها در ارتفاعات شمال غرب، برخی نقاط غرب کشور، ارتفاعات البرز و مناطق کوهستانی استان‌های گیلان و مازندران به صورت برف و کولاک باشد که می‌توانند مشکلاتی را برای ترددهای جاده‌ای ایجاد کند. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای شنبه تا دوشنبه طوفانی است و شاهد افزایش ارتفاع امواج خواهیم بود. دریای خزر نیز تا یکشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. 

 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز