خبرگزاری کار ایران

توفان‌های گرمسیری؛ مرگبارترین مخاطره طبیعی منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۶۹۵

هماهنگ‌کننده ارشد مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در سازمان ملل متحد گفت: طوفان‌های گرمسیری مرگبارترین مخاطره طبیعی منطقه است که خسارت‌های جانی آن در سال‌های اخیر حتی از زلزله هم بیشتر بوده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی محقق در «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اظهار داشت: در توفان‌های گرمسیری سال ۱۹۷۲ حدود ۳۰ هزار نفر در بنگلادش کشته شدند. بعد از آن نیز از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۴۷ هزار نفر بر اثر توفان‌های گرمسیری فوت کرده‌اند و این توفان‌ها به عنوان مرگبارترین مخاطره طبیعی منطقه شناخته می‌شود. 

هماهنگ‌کننده ارشد مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در سازمان ملل متحد ادامه داد: پس از توفان‌های حاره ای به ترتیب زلزله و سیل مرگبارترین مخاطرات طبیعی منطقه هستند.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» با همت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و سازمان هواشناسی کشورمان و با همکاری سازمان جهانی هواشناسی در روزهای دوشنبه ۱۷ مهرماه و سه‌شنبه ۱۸ مهرماه همزمان با پنجاهمین سالگرد تشکیل پنل توفان‌های گرمسیری سازمان جهانی هواشناسی در تهران برگزار شد. 

در این کنفرانس شماری از مسئولان داخلی و خارجی و پژوهشگران حوزه هواشناسی حضور داشتند؛ از جمله این که نمایندگانی از کشورهای چین، میانمار، فیلیپین، هند، مالزی و عمان جزو سخنرانان بین‌اللمللی «نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند» بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز