خبرگزاری کار ایران

در دیدارهای بین‌المللی رئیس سازمان هواشناسی مطرح شد؛

تلاش برای راه‌اندازی مرکز ویژه هواشناسی منطقه‌ای در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۵۱

رئیس سازمان هواشناسی کشور در دیدار با نماینده سازمان جهانی هواشناسی، خواستار راه‌اندازی مرکز ویژه هواشناسی منطقه‌ای موسوم به RSMC در ایران شد.

به گزارش ایلنا، سحر تاج‌بخش مسلمان در دیدار با مسئول هماهنگی برنامه پیش‌بینی وضع هوای شدید سازمان جهانی هواشناسی خواستار حمایت آن سازمان از پروژه‌های تعریف‌شده در سطح منطقه ۲ آسیا درباره پیش‌بینی‌های تاثیرمحور شد.

وی افزود: موضوع راه‌اندازی سامانه‌های هشدار سریع چندمخاطره‌ای در ایران یک ضرورت است و هواشناسی ایران درصدد تولید آن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برای راه‌اندازی این سامانه به کمک‌های فنی سازمان جهانی هواشناسی نیاز داریم که امید است این کمک‌ها در آینده‌ای نزدیک ارائه شود.

عطاء حسین، مسئول هماهنگی برنامه پیش‌بینی وضع هوای شدید سازمان جهانی هواشناسی موسوم به SWFP نیز در این دیدار از آمادگی سازمان جهانی هواشناسی برای کمک‌های فنی به هواشناسی ایران خبر داد.

وی ظرفیت‌های فنی و سخت‌افزاری هواشناسی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و از برخی واحدهای عملیاتی سازمان هواشناسی کشورمان و مراکز وابسته آن بازدید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای دسترسی به داده‌های آسیب‌پذیری

رئیس سازمان هواشناسی کشورمان همچنین در دیدار با مدیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه دفتر سازمان ملل متحد برای کاهش خطر بلایا گفت: توجه و حرکت به سمت راه‌اندازی هشدارهای چندمخاطره‌ای و توسعه هشدارهای تاثیرمحور همواره جزو توصیه‌های مهم و موکد سازمان جهانی هواشناسی بوده است.

تاج‌بخش با بیان این که ایران در حال توسعه سامانه‌های هشدار جوی است، افزود: موفقیت در تولید هشدارهای تاثیرمحور منوط به دسترسی به داده‌های آسیب‌پذیری است.

وی افزود: تولید و راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی تاثیرمحور کمک زیادی به حفاظت از جان و مال مردم از خطر مخاطرات جوی می‌کند.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش در بخش پایانی صحبت‌های خود بر آمادگی هواشناسی ایران برای مشارکت در پروژه‌های بین المللی با هدف کاهش خسارات و تلفات ناشی از آنها تاکید کرد و گفت: هواشناسی ایران در چارچوب اهداف ذاتی هواشناسی در دنیا، از هیچ کوششی برای کاهش خسارت‌های ناشی از مخاطرات جوی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز