خبرگزاری کار ایران

هشدار مجدد هواشناسی درباره طوفان شن در ۳ استان شرقی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۲۲۱

سازمان هواشناسی ضمن صدور مجدد هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) در سه استان شامل شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی شاهد وقوع طوفان شن خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، روز گذشته یکصد و دهمین روز از ابتدای سال بود که وقوع گرد و خاک در کانون وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور رخ داد.

بر اساس داده‌های جوی این سازمان، از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ روز وزش باد با حداقل سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در زابل جریان داشته که در ۲۳ روز بیشینه سرعت وزش باد بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

سازمان هواشناسی برای امروز (سه‌شنبه) نیز هشدار مجددد سطح نارنجی صادر و اعلام کرده است که بر اثر وزش باد شدید، در نواحی مستعد شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی شاهد طوفان گرد و خاک یا طوفان شن خواهیم بود. 

سازمان هواشناسی کشور از دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی درخواست آمادگی در این شرایط را دارد. این سازمان همچنین به پرهیز از فعالیت کویرنوردی و تردد در سطح شهر و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه کرده و درباره احتمال سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز