خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

خیزش گرد و خاک در شرق کشور/ دمای هوا در نیمه غربی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۱۶

سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک برای برخی استان‌ها در شرق کشور، از افزایش دمای هوا در نیمه غربی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های مازندران،‌ گلستان،‌ خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم بود و در نیمه غربی کشور جو آرام و پایداری همراه با افزایش دما مستقر می‌شود. 

فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. جمعه در استان‌های گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش‌های خفیف روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف همراه با هوای گرم تابستانی تداوم خواهد داشت. 

همچنین طی فردا تا روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی افزایش می‌یابد و در منطقه زابل احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد. 

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

زمان پایان: پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گرد و خاک

منطقه اثر: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب شرق خراسان رضوی. 

اثر مخاطره: وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال تاخیر پروازها. 

توصیه: احتیاط و امتناع از رفت‌وآمدهای غیرضروری، احتیاط و اجتناب از رفت‌وآمد افراد با بیماری‌های تنفسی و افراد کهنسال، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در تردد جاده‌ای.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز