خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار پراکنده و رعد و برق در ۱۳ استان/ خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۶۵

براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق در ۱۳ استان خواهیم بود و همچنین در روزهای آتی برای شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) در خراسان شمالی‌، نیمه‌ شمالی‌ خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات‌ تهران، البرز و مازندران، شمال آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌ افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده و گاهی‌ رعد و برق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

روز دوشنبه‌ نیز در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌، دامنه‌ جنوبی‌ البرز در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز، تهران، سمنان، مازندران، مرکزی، قم‌ و شمال اصفهان، رگبار باران، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ و مرکزی، سواحل‌ مرکزی دریای خزر، ارتفاعات‌ شرقی‌ زاگرس‌ و برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ کشور رگبار و رعد و برق‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

روز پنجشنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی ابرناکی‌ و بارش‌ خفیف‌ رخ‌ خواهد داد و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌ براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، در ۵ روز آینده در ارتفاعات‌ شمالی‌ هرمزگان و ارتفاعات‌ جنوب‌ استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب‌ شرق‌ فارس‌ در ساعات‌ بعد از ظهر و اوایل‌ شب‌، رشد ابر، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ و در مناطق‌ مستعد گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ این‌ مدت‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال شرق‌ و شرق‌ کشور (به‌‌ویژه منطقه‌ زابل‌) به همراه بخش‌هایی‌ از مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید گاهی‌ همراه با گرد و خاک‌ و کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

گفتنی است، فردا دوشنبه دریای خزر و در ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان مواج‌ و متلاطم‌خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز