خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران اعلام کرد:

پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه ساخت سازه در کنار گود برج میلاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۷۳

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: پروژه ساخت سازه در کنار گود برج میلاد به پیشرفت ۷۲ درصدی رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، هادی حق‌بین در جریان بازدید خبرنگاران از گود برج میلاد گفت: پروژه ساخت سازه در کنار گود برج میلاد در دو فاز در حال انجام است. این پروژه در سنوات گذشته به دلیل اختلاف بین شهرداری و سرمایه گذار، متوقف شد.

وی افزود: جداره گود نیاز به این داشت که مدام پایش شود و همیشه این ‌نگرانی وجود داشت که حرکت گود باعث آسیب به مرکز همایش‌های برج شود. از این جهت در دوره مدیریت جدید یک توجه ویژه به موضوع گودهای پرخطر به ویژه میلاد شد. 

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: عرصه این محدوده ۴.۳ هکتار است و ما در اسفندماه سال ۱۴۰۰ پایش جداره را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم. هرچند متولی این پروژه معاونت فنی و عمرانی نیست، بحث پایش را مدنظر قرار دادیم و در یک دوره ۴ ماهه تمام ۱۲۸۰ میل را کشیدیم. این تعداد میل به تحلیل کلان نیاز داشت تا متوجه وضعیت بارپذیری سازه بشویم. 

وی گفت: بعد از اینکه تشدید را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که جداره گود باید به صورت دائمی پایدار سازی بشود. با دستور ویژه شهردار تهران، شورای رهبردی برج تشکیل و کمتر از یک هفته گزارش مربوطه تهیه شد و به جمع بندی سه گزینه‌ای رسیدیم. 

حق‌بین با بیان اینکه تهیه خاک با هزینه‌ای که داشت سخت بود، گفت: گزینه دوم اجرای قاب‌های فلزی نگهبان بود که باتوجه به ارتفاع برج مقاطع این سازه فلزی سنگین می‌شد. گزینه نهایی ما اجرای سازه بتنی بود که این سازه به طرح آتی میلاد الحاق بشود. برای حل مشکل گود پیشنهاد ساخت یک سازه منظم در زمانبندی فشرده را دادیم که دارای ۱۱۱ شمع در عمق ۳۰ متر است. 

وی با بیان اینکه تاسیس این سازه از تیرماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون به پیشرفت فیزیکی۷۲ درصدی رسیدیم، ادامه داد: این جداره در حال حرکت است و ما فرصت نداریم و به صورت ویژه و شبانه روزی با حمایت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا پروژه را جلو می‌بریم. هرچند که این عملیات اجرایی باعث تشدید شرایط نیز می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران  گفت: پروژه در دو جبهه کاری شرقی و غربی به صورت همزمان شروع شد و از لحاظ مالی برای قرارگاه توجیه مالی نداشت. ولی بعد از ۹ ماه پروژه به مرحله‌ای رسیده که کاملا امن شده و تا مرداد ماه کل پروژه که ۵ طبقه است را تکمیل می‌کنیم.

حق‌بین افزود: هر هفته دو جلسه در سطح مدیریتی و اجرایی به صورت مدام و پیوسته داشتیم. شورا و شهردار به صورت ویژه پروژه را رصد کردند. 

وی در پایان با بیان اینکه پروژه به صورت مستمر از سه مرحله پایش عبور می‌کند، گفت: ما هر هفته سه مدل پایش داریم؛ هر روز به صورت چشمی دستگاه‌ها با شاخص‌های مشخص به روی روند پیشرفت آن نظارت می‌کنند، هم توسط دوربین نقشه برداری و در آخر هم به وسیله ابزارهای مهندسی ساخت سازه بررسی می‌شود تا مانع حرکت جداره گود بشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز