خبرگزاری کار ایران

با تصویب شورای شهر تهران؛

قیمت بلیت برج میلاد در سال آینده ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود/ نرخ بازدید از موزه‌های شهرداری؛ ۲۵ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۲۰

شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز، قیمت بلیت بازدید از مراکز فرهنگی و هنری زیرمجموعه شهرداری پایتخت را تعیین کرد که براساس آن نرخ بازدید کامل از برج میلاد در سال ۱۴۰۲ برای بازدیدکنندگان ایرانی ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود و شهروندان کشورمان برای بازدید از موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران نیز باید ۲۵ هزار تومان بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، اعضای پارلمان شهری پایتخت به ادامه بررسی لوایح شهرداری درباره عوارض و بهای خدمات مدیریت شهری در سال ۱۴۰۲ پرداختند و نرخ بلیت بازدید از موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران، بازدید از باغ‌موزه‌ها، بازدید از خانه‌موزه‌ها و بازدید از برج میلاد تهران را برای سال آینده تعیین کردند. 

مطابق مصوبات امروز شورای شهر، نرخ بلیت بازدید از موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ برای اتباع ایرانی ۲۵ هزار تومان و برای بازدید کنندگان خارجی ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین در سال آینده، قیمت بلیت بازدید از باغ‌موزه‌های تهران برای شهروندان ایرانی ۲۰ هزار تومان و برای خارجی‌ها ۷۵ هزار تومان خواهد بود. ضمن این که نرخ بازدید از خانه موزه‌های تهران نیز برای شهروندان ایرانی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۷ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی مبلغ ۶۵ هزار تومان تعیین شد. 

همچنین براساس تصویب امروز شورای شهر تهران، قیمت بلیت بازدید کامل از برج میلاد در سال آینده برای ایرانی‌ها ۱۲۰ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی ۲۵ دلار خواهد بود. البته اگر کسی بخواهد صرفا از سکوی دید باز این برج بازدید کنند، نرخ آن پایین‌تر است و قیمت بازدید از سکوی برج میلاد در سال ۱۴۰۲ برای شهروندان ایرانی ۸۰ هزار تومان و برای خارجی‌ها ۱۵ دلار خواهد بود. 

تخفیفات ویژه اقشار خاص برای بازدید از موزه‌ها 

براساس اظهارات نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، به شهرداری پایتخت اجازه داده شده است که در سال ۱۴۰۲، برای رونق گردشگری و پاسداشت خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اعضای پایگاه‌های بسیج، افراد دارای معلولیت، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و سایر اقشار خاص، تخفیفاتی را برای بازدید از موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها و خانه‌موزه‌های تحت مالکیت خود در نظر بگیرد. 

به نحوی که در سال آینده، میزان تخفیف در نرخ بلیت مراکز ذکرشده برای فعالان حوزه گردشگری ۳۰ درصد، خانواده پرسنل و بازنشستگان شهرداری تهران با معرفی‌نامه تا سقف پنج نفر ۹۰ درصد، بازدید گروهی دانشجویان، دانش‌آموزان و اعضای پایگاه‌های بسیج و مساجد ۷۰ درصد، خانواده ایثارگران، معلولین، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و اقشار خاص تا سقف پنج نفر ۹۰ درصد، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و نخبگان ورزشی ۶۰ درصد، راهنمایان گردشگری ۱۰۰ درصد و تخفیف برای روزهای کم بازدید تا ۳۰ درصد خواهد بود. 

تعیین قیمت دلاری برای بازدید خارجی‌ها از برج میلاد 

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بررسی قیمت بلیت برج میلاد در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: نرخ بلیت بازدیدکنندگان داخلی از کل طبقات برج میلاد در سال جاری ۸۸ هزار تومان است و تعرفه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده ۱۳۰ هزار تومان است. همچنین برای بازدیدکنندگان خارجی نیز نرخ بلیت سال آینده برای بازدید از طبقات داخلی ۲۵ دلار و بازدید از سکوی برج ۱۵ دلار در نظر گرفته شده است. 

در ادامه علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد داد که «برای حفظ ارزش پول ملی، بهتر است قیمت بلیت برج میلاد برای بازدیدکنندگان خارجی نیز به ریال در نظر گرفته شود»، اما محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد که بهای تعیین‌شده بلیت برج میلاد برای بازدیدکنندگان خارجی طبق نرخ سال ۱۴۰۱ براساس دلار اعلام شده است و در ادامه پیشنهاد او برای تعین نرخ‌های دلاری مذکور برای قیمت بلیت بازدید خارجی‌ها از برج میلاد به تصویب اکثریت اعضای شورا رسید. 

کاشانی: نباید بازدید از یک نماد ملی برای برخی آرزو باقی بماند 

آخوندی در ادامه درباره قیمت بلیت بازدیدکنندگان داخلی برج میلاد نیز گفت: قیمت بلیت بازدیدکنندگان داخلی در پیشنهاد شهرداری برای سال آینده برای کل طبقات ۱۴۰ هزار تومان و برای سکوی دید باز ۱۰۰ هزار تومان بوده است. این نرخ‌ها پس از بررسی‌های انجام‌شده و با توجه به نرخ تورم ۴۵ درصدی به قیمت‌های امسال افزوده شده است که البته با توجه به جدول تخفیفات این مبلغ برای طیف بسیاری از افراد کاهش می‌یابد. 

در ادامه حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات آخوندی مبنی بر افزایش نرخ بلیت بازدید از برج میلاد براساس میزان تورم سالانه گفت: ما در بحث بازدید تنها متمرکز بر قشر متمکن نیستیم، افرادی هستند که هنوز موفق به بازدید از برج میلاد نشده‌اند، با این وضع حقوق افراد بهتر است بهای بلیت متعادل‌سازی شود. ما در افزایش بهای بلیت نباید فقط به قشر ۴ درصدی توجه کنیم و باید قشر ۹۶ درصدی را هم در نظر بگیریم، لذا خواهش می‌شود در بخش‌هایی که امکان آن وجود دارد، کاهش قیمت رخ دهد تا بازدید از یک نماد ملی برای برخی یک آرزو باقی نماند. 

معاون شهردار تهران: تخفیفات باید عادلانه باشد 

در ادامه این جلسه، محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برای توضیح درباره قیمت بلیت برج میلاد در سال آینده به پشت تریبون آمد و گفت: موضوع پرداخت یارانه و ارائه تخفیف یک بحث قدیمی است و همان‌طور که قبلا گفته شده، مبنای تخفیفات باید براساس عدالت و به افراد نیازمند باشد، لذا اگر قرار باشد یارانه به صورت غیرهدفمند و به تمام گروه‌ها اختصاص یابد، اقدام ناعادلانه‌ای صورت گرفته است، بنابراین باید برای تخصیص یارانه و تخفیف نگاه عادلانه‌تری داشته باشیم. 

وی افزود: در بحث تعیین نرخ بلیت برج میلاد باید به قیمت تمام‌شده نیز توجه شود، درخواست می‌کنم اعضای شورای شهر در محاسبات خود این موضوع را نیز لحاظ کنند، همچنین بخش نگهداشت و استهلاک املاک هم مسأله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. گاهی مواقع ظرفیت فنی نیز اجازه اعمال برخی موارد را نمی‌دهد، مثلا در سال گذشته که رکورد گردشگری را در ایام نوروز داشتیم، به دلیل افزایش تعداد بازدیدکنندگان ظرفیت فنی پاسخگوی صف‌های طولانی تشکیل شده نبود، لذا بار دیگر تقاضا می شود در جمع‌بندی‌های نهایی شاخصه‌های ذکرشده مورد توجه قرار گیرد. 

پیشنهاد ارائه کمک مالی به برج میلاد توسط شهرداری 

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز و پس از صحبت‌های توکلی‌زاده گفت: ما در بررسی‌های خود در صحن شورا باید مباحث مربوط به بودجه را در تعیین قیمت بلیت و بهای سایر خدمات مورد توجه قرار دهیم، البته در برخی موارد که مصلحت محکم‌تری وجود دارد، پیشنهاد می‌شود مبلغی برای کمک به مجموعه برج میلاد از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شود تا مشکلات مربوط به هزینه‌ها حل و فصل شود. 

در نهایت اعضای شورای شهر تهران درباره نرخ بلیت بازدید از برج میلاد برای شهروندان ایرانی، به پیشنهاد حذف افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت برج میلاد در زمان پیک رأی مثبت دادند و این تبصره حذف شد و در ادامه مقرر شد که میزان تخفیف‌ها به گروه‌های خاص به ۵۰ درصد برسد.

همچنین وقتی قیمت ۱۴۰ هزار تومانی بلیت بازدید از تمام طبقات و نرخ ۱۰۰ هزار تومانی برای بازدید از سکوی برج میلاد در صحن پارلمان شهری پایتخت رأی نیاورد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد مهدی چمران، رئیس شورا موافقت کردند که براساس آن، قیمت بلیت بازدید از کل مجموعه برج میلاد ۱۲۰ هزار تومان و بازدید از سکوی دید باز ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز