خبرگزاری کار ایران

آمادگی تحویل ۴۵ میلیون مترمکعب پساب در سال به شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۴۴۷

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای تهران گفت: به منظور آبیاری فضای سبز شهر، این شرکت آمادگی کامل برای تحویل ۴۵ میلیون مترمکعب پساب در سال را به شهرداری دارد.

به گزارش ایلنا از  وزارت نیرو، "مرتضی احتشامی" با اعلام این خبر گفت: متاسفانه به علت فراهم‌نشدن زیرساخت‌های انتقال پساب از سوی شهرداری تهران، امکان انتقال و استفاده از پساب برای شهرداری میسر نشده است و پساب‌ تولیدی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است در مسیل‌ها و کانال‌های آب تخلیه می‌شود.

وی در ادامه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده بین وزارت نیرو و شهرداری تهران و به منظور جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، مقرر شده است تا افق سال 1410 شرکت آب و فاضلاب تهران 145 میلیون مترمکعب پساب در سال برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری تهران قرار دهد و در مقابل شهرداری نیز ملزم است به همین مقدار برداشت از چاه‌ها را کاهش دهد.

احتشامی تاکید کرد: سال گذشته حدود 1.5 میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک غرب برای آبیاری فضای سبز شهرداری منطقه ۲ و  500هزار مترمکعب نیز برای آبیاری فضای سبز برج میلاد پمپاژ شد.

به گفته معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای تهران در حال حاضر بدون انعقاد هیچ‌گونه قراردادی فضای سبز شهرک شهید محلاتی با پساب تصفیه‌خانه فاضلاب محلاتی و آبیاری پارک پردیسان با پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز