خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خبر داد:

برگزاری پنجمین نمایشگاه فصل گل و گیاه / کاشت ۱۰ میلیون درخت در شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۰۳

در ۵ سال آینده سرانه فضای سبز هر شهروند به ۲۰ مترمربع افزایش می‌یابد. البته ما در مناطق ۷،۱۰، ۱۱ و ۱۷ به دلیل بافت‌های فشرده مسکونی سر انه فضای کمتری داریم که با تملک بافت فرسوده و فضای سبز عمودی این مشکل نیز حل خواهد شد.

ایلنا: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، گفت: پنجمین نمایشگاه فصل گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مختاری از برگزاری پنجمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی از ۲۲ مهرماه الی ۲۶ مهرماه در محل نمایشگاه دائمی شهرداری واقع در بوستان گفتگو خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ بعدازظهر پذیرای شهروندان است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ تولیدکننده داخلی و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور دارند اظهار کرد: ۲۶ مهرماه در آخرین روز برگزاری این جشنواره شهروندان می‌توانند گل و گیاه مورد نظر خود را خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از راه‌اندازی کارناوال گل و گیاه به مناسبت برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: این کارناوال از روز برگزاری نمایشگاه از ساعت ۱۱ صبح در مسیر بزرگراه‌ شهید چمران جنوب آغاز می‌شود تا در ساعت ۹ شب بعد از سپری کردن مسیرهای مختلف به خیابان بهشت برسد. همچنین در روزهای آتی نیز این کارناوال در برج میلاد، بوستان لاله، پارک پلیس و بوستان ولایت می‌رود.

مختاری با بیان اینکه در کشور بیش از ۱۰ هزار تولیدکننده گل و گیاه داریم تصریح کرد: هم‌اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار صادرات گل و گیاه داریم که امیدواریم بتوانیم با حل مشکلاتی در زمینه حمل و نقل و بسته‌بندی گل، صنعت صادرات گل و گیاه را تقویت کنیم و خوشحالیم که بعد از نمایشگاه کتاب دومین نمایشگاهی که با استقبال عموم مواجه می‌شود نمایشگاه گل و گیاه است.

وی با بیان اینکه تا ۲۵ اسفندماه امسال ۲۰۰۰ مترمربع دیگر به مجموع ۴۰ هزار هکتار طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران افزوده می‌شود ادامه داد: از ۱۲۳ پارک محلی فرامحلی و منطقه‌ای که برای شهر تهران قرار است ایجاد شود تاکنون ۶۰ درصد پارک‌ها ایجاد شده است و خوشحالم که امروز شهر تهران ۲۰۷۵ پارک محله‌ای و فرامنطقه‌ای دارد. البته در همین راستا ۴ پارک ایمان، آفرینش، دانش و بهشت با مساحت ۶۵ هکتار حد فاصل بزرگراه رسالت و همت و شهید حقانی در دستور کار است که در ۵ / ۱ سال آینده فاز اول آن که باغ بهشت است افتتاح می‌شود.

مختاری با بیان اینکه امروزه سرانه فضای سبز هر شهروند ۳ / ۱۵ مترمربع است که با استانداردهای روز مطابقت می‌کند گفت: در ۵ سال آینده سرانه فضای سبز هر شهروند به ۲۰ مترمربع افزایش می‌یابد. البته ما در مناطق ۷،۱۰، ۱۱ و ۱۷ به دلیل بافت‌های فشرده مسکونی سر انه فضای کمتری داریم که با تملک بافت فرسوده و فضای سبز عمودی این مشکل نیز حل خواهد شد. اگرچه در بخش برون‌شهری تهران سرانه فضای سبز ۲۳ مترمربع است.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۳۰۰ ساختمان شهرداری تهران به صورت آزمایشی طرح فضای سبز عمودی اجرا شده است ابراز امیدواری کرد تا این طرح در ساختمانهای خصوصی نیز اجرایی شود و گفت: به دستور شهردار تهران تمامی بزرگراه‌های شهر تهران باید دارای فضای سبز باشند.

مختاری با بیان اینکه در حال تملک باغات شهر تهران هستیم گفت: ۱۰ میلیون درخت از گونه‌های مختلف و متناسب و سازگار با شرایط اقلیمی کشور تا پایان امسال کاشته می‌شود. همچنین ۱۰ میلیون لاله نیز برای طرح بهار در دست اجرا داریم.

وی در پایان گفت: ۵۰ پارک فرا منطقه‌ای محل عرضه دائمی نمایشگاه گل و گیاه در شهر تهران خواهند شد که در حال بررسی مقدمات آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز