خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره نحوه برخورد بیمه با رانندگان حادثه‌ساز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۱۱۴

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره نحوه برخورد بیمه با رانندگان حادثه‌ساز توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احسان مومنی در برنامه زنده شهر امن در استودیوی پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد، گفت: وقتی راننده‌ای تخلفات حادثه‌ساز انجام می‌دهد و تصادف می‌کند و بعد هم پلیس ارتکاب به این تخلفات را تایید و تاثیر آن در  وقوع حادثه را اعلام می‌کند، بیمه مکلف است خسارت و دیه طرف مقابل را پرداخت کند، ولی بعد از آن می‌تواند به مقصری که تخلف حادثه‌ساز را انجام داده است، مراجعه کرده و مبلغی را بازپس بگیرد. 

وی افزود: اگر بار  اولی باشد که راننده این تخلف را انجام می‌دهد، بیمه می‌تواند تا 2.5 درصد از  هزینه‌ای را که پرداخت کرده است، مطالبه کند، یعنی مثلا اگر به غیر مقصر 100 میلیون تومان پرداخت کرده است، بیمه می‌تواند 2.5 میلیون تومان آن را از  مقصر بازپس بگیرد. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر  بار  دومی باشد که مقصر تخلف حادثه‌ساز را انجام می‌دهد، بیمه تا 5 درصد می‌تواند مطالبه کند و در بار سوم نیز تا 10 درصد می‌تواند بازپس بگیرد. 

مومنی تاکید کرد: تخلفات حادثه‌ساز  زمینه‌ساز وقوع بسیاری از تصادفات است و پلیس برای آنها هم جریمه و هم نمرات منفی در  نظر  گرفته است و حتی برای این تخلفات، توقیف خودرو نیز در نظر گرفته می‌شود. 

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت‌های بیمه با راننده‌ای که تخلفات حادثه‌ساز انجام می‌دهند، به این طریق برخورد می‌کند تا زمینه‌ای باشد در جهت کاهش تخلفات حادثه‌ساز  که در کاهش حوادث  رانندگی نیز تاثیر خواهد گذاشت. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: تخلفات حادثه‌ساز شامل سرعت غیرمجاز، عبور  از  محل  ممنوع، عبور  از  چراغ قرمز، عبور از پیاده‌روها و عدم رعایت حق  تقدم است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز