خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

فعالیت 60 تیم کنترل سرعت لیزرگان در بزرگراه‌های تهران/ 1748 فقره توقیف ساعتی وسایل نقلیه متخلف در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۲۹

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که تیم‌های کنترل نامحسوس رفتارهای ترافیکی و سرعت‌های رانندگان پرخطر را رصد و کنترل می‌کنند، گفت: با افزایش حضور و استقرار تیم‌های کنترل سرعت در سطح پایتخت، هم‌اکنون 60 تیم کنترل سرعت لیزرگان در محورهای اصلی و بزرگراهی شهر تهران مستقر هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با تاکید بر این که سرعت و سبقت غیرمجاز همچنان عامل اصلی تصادفات تهران محسوب می‌شود، گفت: در تعطیلات نوروز نیز با توجه به خلوتی معابر با ارتکاب برخی رانندگان به تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز مواجه هستیم. 

وی  افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و دغدغه پلس جهت کاهش سرعت‌ها و به تبع آن کاهش تصادفات و حوادث، تعداد تیم‌های کنترل سرعت لیزرگان در پایتخت به حدود 60 تیم و محل استقراری افزایش پیدا کرده است و بیش از 30 تیم نامحسوس نیز در معابر بزرگراهی  همچون آزادگان، شهید باقری، شهید زین‌الدین، شهید همدانی، شهید خرازی و دیگر بزرگراه‌های شهر  تهران به صورت 24 ساعته علاوه به گشت‌زنی و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مشغول هستند. 

موسوی‌پور تاکید کرد: پلیس راهور تهران بزرگ علاوه بر تیم‌های ذکر شده، با استقرار تیم‌های کنترلی در  مبادی ورودی شهر تهران رفتارهای پرخطر ترافیکی و تخلفات رانندگان را کنترل می‌کند. 

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 138 هزار و 257 فقره اعمال قانون خودروهای حادثه‌ساز صورت گرفته است و یک هزار و 748 خودرو نیز  توقیف ساعتی شده‌اند. البته به این آمار  باید 75 هزار و 690 مورد اعمال قانون توسط دوربین‌های  لیزرگان را که در  بحث کنترل سرعت و سبقت فعالیت دارند، اضافه کرد. 

وی افزود: با توجه به حضور مسافران نوروزی در اماکن تفریحی و گردشگری شهر تهران، همکاران بنده آمادگی صد درصدی جهت استقبال از این عزیزان را به صورت شبانه‌روزی دارند و به منظور افزایش ایمنی ترددها، روان‌سازی ترافیک و همچنین جهت نظم و انضباط‌بخشی به ترددهای رانندگان در  معابر، حضور خواهند داشت. 

این مقام ارشد انتظامی در پایان تصریح کرد: اگرچه پایتخت روزهای آرامی را سپری می‌کند، اما وجود معابر خلوت، بعضا زمینه را فراهم می‌کند تا برخی رانندگان قوانین را نادیده بگیرند و قصد افزایش سرعت و سبقت را داشته باشند. این مساله از نگاه پلیس و دوربین‌های رصد تخلفات دور نخواهد بود و با ثبت تخلف و اعمال قانون، با رانندگانی که عاملی برای سلب آسایش و آرامش دیگران هستند، طبق قانون برخورد جدی خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز