خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

وقوع ۵ فقره تصادف فوتی در تهران در سال ۱۴۰۲/ در ساعات بارانی سرعت مطمئنه را رعایت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۶۹

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متأسفانه در روزهای نخستین امسال شاهد پنج فقره تصادف فوتی در بزرگراه‌های پایتخت بودیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سرهنگ محمد رازقی با اشاره به وضعیت ترافیکی تهران در روزهای نخستین سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: معمولا هرساله در ایام تعطیلات نوروز با توجه به تعطیلی ادارات و بعضا تعطیلی مراکز تجاری، ترافیک عادی و معمول را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه ترافیک در این ایام بیشتر در معابر اطراف بوستان‌ها و مراکز تفریحی است، یادآور شد: معابر اطراف مراکز فرهنگی در این ایام، شلوغ‌ترین معابر پایتخت هستند؛ در روزهای اخیر نیز شاهد ترافیک در اطراف کاخ سعدآباد، پارک آب و آتش و خیابان سی تیر بودیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در روزهای تعطیلات نوروز، عمدتا از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در نقاط تفریحی و فرهنگی پایتخت شاهد ترافیک بودیم، اما سایر معابر و بزرگراه‌ها خلوت بود.

رازقی با اشاره به وضعیت ترافیکی امروز تهران - دوشنبه هفتم فروردین ماه - به دنبال بارش باران در  ساعات ابتدایی صبح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارندگی چندانی را شاهد نبودیم، بارش‌های صبحگاهی تأثیر چندانی نیز بر وضعیت ترافیک نداشت، اما با توجه به لغزندگی معابر در ساعات بارانی، تصادفات نسبت به روزهای عادی، به میزان یک سوم افزایش می‌یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به احتمال بارش باران در ساعات آتی، در محورهای بزرگراهی که ترافیک کم و سرعت بالاست، سرعت مطمئنه را به ویژه در ساعات شب رعایت کنند.

معاون پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: با توجه به بازگشت تعدادی از مسافران نوروزی به تهران و همچنین تردد خودروهای عبوری از بزرگراه‌ها، به رانندگان توصیه می‌کنیم در ساعات بارانی پیش رو، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا شاهد واژگونی خودروها در بزرگراه‌ها نباشیم.

وی در ادامه با اعلام این که آمار تصادفات فوتی و جرحی پایتخت نسبت به نوروز سال قبل کاهش یافته است، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی سال، پنج تصادف فوتی داشتیم؛ چراکه بزرگراه‌ها خلوت بود و تعدادی از شهروندان که از شهرستان‌ها باز می‌گشتند، به دلیل خستگی و طی مسافت طولانی، سرعت مطمئنه را در بزرگراه ها رعایت نکردند و متأسفانه شاهد چند تصادف فوتی در تهران بودیم.

رازقی گفت: در روزهای گذشته عدم رعایت سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و واژگونی خودرو در بزرگراه شهید خرازی و بزرگراه آزادگان منجر به سه سانحه منجر به فوت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز