خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت تشریح کرد:

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در روز طبیعت/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها طی امروز و فردا

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۴۹

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت‌های تردد در روز طبیعت در سطح پایتخت را اعلام کرد و گفت: تردد کامیون‌ها در روزهای دوازدهم شنبه و سیزدهم یکشنبه در شهر تهران ممنوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور  تهران بزرگ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه‌دار به نکات مهمی در خصوص ترددهای شهروندان و مسافران نوروزی شهر تهران اشاره کرد و تمهیدات ترافیکی و محدودیت‌های تردد در روز طبیعت در سطح پایتخت را تشریح کرد.

سردار حمیدی در این باره گفت: براساس سنت دیرینه ایرانیان، همه‌ساله شهروندان تهرانی در روز سیزدهم فروردین که به روز طبیعت مشهور است، به منظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های عمومی داخل و اطراف شهر عزیمت می‌کنند. 

وی افزود: از طرفی با توجه به وضعیت خاص سال 1402 و قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، احتمال تغییر زمان حضور شهروندان در نشانگاه‌های موصوف متصور است، به‌نحوی که احتمالا شاهد حضور گسترده آنان در زمان بعد از ظهر یا افطار خواهیم بود. 

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: با توجه به این مساله، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با پیش‌بینی تمهیدات لازم، اقدام به پوشش ترافیکی مناسب در معابر پیرامونی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تهران از جمله پارک‌های چیتگر، سرخه‌حصار، یاس فاطمی و ... کرده است. 

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: این تمهیدات ترافیکی به منظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع‌های پیرامون تفرجگاه‌های شهر تهران، انضباط‌بخشی پارک حاشیه‌ای معابر شهر تهران به‌ویژه معابر پیرامونی پارک‌ها و بوستان‌ها و جلوگیری از گره‌های ترافیکی در محدوده‌های هدف و همچنین کنترل ترددهای منتهی به تفرجگاه‌ها انجام می‌شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: تردد تمام کامیون‌ها و تریلرها به‌استثنای وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسدشدنی در همه معابر شهر تهران از ساعت 6 تا 24 در روزهای شنبه دوازدهم  و یکشنبه سیزدهم فروردین‌ماه ممنوع است. 

توصیه‌های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای روز طبیعت

حمیدی همچنین ضمن ارائه توصیه‌هایی به شهروندان و رانندگان برای سپری کردن هرچه بهتر روز طبیعت گفت: پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به‌صورت جدی برخورد می‌کند. علاوه بر این، تیم‌های پلیس راهور  تهران بزرگ در روز طبیعت به محض مشاهده تخلفاتی از جمله جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت، سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه‌بار روی باربند و اطاق بار، سوار کردن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابه‌جایی مسافر در قسمت بار وانت‌ها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری به عمل خواهند آورد. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد که با سرعت مجاز  و از  سمت راست معابر  حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته‌جمعی خودداری ورزند و برابر ظرفیت مجاز تردد در معابر حرکت کنند و حتما خود و سرنشین آنها از کلاه ایمنی استفاده نمایند. 

وی افزود: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است و لازم است که رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند و پلیس راهور با این تخلف به‌صورت جدی برخورد می‌کند. همچنین رانندگان باید پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب و از  توقف‌های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز کنند. 

برقراری طرح‌های ترافیکی مقطعی در روز طبیعت توسط پلیس راهور تهران

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در روز طبیعت تمامی همکاران پلیس راهور تهران بزرگ در معابر حضور دارند و طرح‌های ترافیکی مقطعی برقرار می‌کنند که نیاز به همکاری شهروندان و رانندگان گرامی دارد. از تمام رانندگان تقاضا می‌شود با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را داشته باشند و اگر مشاهده می‌کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می‌کند، به جهت جلوگیری  از گره‌های  ترافیکی و روان‌سازی رفت‌وآمد است و انتظار داریم که شهروندان عزیز همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند. 

وی در ادامه اظهار داشت: رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه‌ها به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع است. پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه‌ای را به رانندگان نخواهد داد و حتما باید رانندگان به پارکینگ مراجعه کنند، چراکه توقف حتی لحظه‌ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک خواهد بود. 

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: در روز طبیعت شاید معدودی از رانندگان با دیدن خلوتی معابر با سرعت غیرمجاز تردد کنند و بخواهند از خلوتی شهر برای زودتر رسیدن به مقصد یا انجام حرکات نمایشی و لایی کشیدن بهره ببرند؛ به این رانندگان توصیه می‌شود جدا از سرعت و سبقت غیرمجاز در معابر خلوت پرهیز کنند و فریب خلوتی معابر را نخورند، چراکه همیشه حادثه در کمین است. ضمن این که پلیس راهور  فاتب به صورت محسوس و نامحسوس و از طریق  سامانه‌ها و دروبین‌ها، حرکات رانندگان در کلیه معابر شهر را زیر نظر دارد و به صورت جدی و بدون هیچ‌گونه اغماضی با تخلفات حادثه‌ساز  برخورد خواهد کرد. 

وی در پایان گفت: امید است با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گرامی در این روز هیچ گونه حادثه‌ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به خوشی و خرمی در پارک‌ها و بوستان‌ها سپری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز